W ramach specjalnie przygotowanej linii AsiaSilver dostępnych jest 14 rodzajów akumulatorów do samochodów o różnych pojemnościach silnika. Akumulatory te znacznie różnią się od akumulatorów przeznaczonych do aut europejskich. Mają inną budowę, wymiary, są też inaczej instalowane. Boschowskie urządzenia z linii AsiaSilver mają odpowiednio dostosowane kształty i rodzaj mocowań.

AsiaSilver to produkt z linii akumulatorów rozruchowych bazujących na zastosowaniu stopu srebra, ołowiu i wapnia. Poprzez zmianę geometrii siatki usprawniona jest również droga przewodzenia prądu. Rozwiązania te sprawiają, że urządzenie jest szczególnie odporne na duże różnice pomiędzy wysokimi temperaturami panującymi pod maską samochodu i niskimi temperaturami zewnętrznymi. W porównaniu z konwencjonalnymi bateriami antymonowymi oraz akumulatorami hybrydowymi i wapniowymi żywotność urządzeń AsiaSilver wydłuża się o 20 proc. Dzięki zastosowanym technologiom zwiększa się również znacząco zdolność ponownego naładowania akumulatora nawet po jego głębokim rozładowaniu, co powoduje, że nie szkodzi mu jazda na krótkich dystansach. Akumulatory nie mają także problemów z rozruchem silnika nawet w przypadku dłuższych okresów postoju samochodu.

AsiaSilver, podobnie jak inne akumulatory Boscha, w których zastosowano "srebrną technologię", jest w pełni bezobsługowy. Zaraz po zakupie jest gotowy do zamontowania, nie wymaga żadnych dodatkowych czynności przygotowujących do pracy. Użytkownik nie musi zajmować się sprawdzaniem stanu elektrolitu i ewentualnym uzupełnianiem urządzenia wodą destylowaną. Akumulator jest również w pełni bezpieczny. Zastosowanie pokrywy labiryntowej chroni przed wyciekiem kwasu, a wytrzymała i odporna na wstrząsy obudowa zabezpiecza wewnętrzne części przed uszkodzeniem. Praktyczny uchwyt ułatwia transport i montaż akumulatora. Zużyte produkty można poddać procesowi recyklingu.

Ceny, w zależności od modelu, wahają się od 177 do 462 zł brutto.