Grono ekspertów z 14 krajów europejskich szczególnie doceniło ogólną koncepcję Starlinera. Zgodnie z oczekiwaniami, znaczącą rolę podczas przyznawania nagrody odegrało specjalne wzornictwo "sharp-cut“ autokaru Premium, który w dniu wręczenia nagrody prezentowany był na europejskich targach autobusowych BUSWORLD jako nowa, krótsza wersja pojazdu o długości 13 m. W uzasadnieniu wyboru jury stwierdza, że: "zarówno wnętrze pojazdu jak i jego sylwetka wywarły ogromne  wrażenie“.

"Cieszymy się niezmiernie z faktu, iż tytuł ‘Coach of the Year 2006‘ otrzymał nowy Neoplan Starliner “, powiedział Joachim Reinmuth - prezes zarządu Neoplan Bus GmbH. "Dzięki temu wyjątkowemu pojazdowi mogliśmy na ostatniej międzynarodowej wystawie samochodów użytkowych (IAA) zaprezentować naszym klientom zupełnie nowy autokar, który na wielu płaszczyznach znacznie wykracza poza standard. Fakt uhonorowania tego pojazdu tytułem ‚Coach of the Year’ potwierdza naszą strategię ‚Made in Germany’ i jest dla nas powodem do dumy.“

Podkreślano fakt ponownego "przywrócenia do życia“ przez Neoplan znanego powszechnie w latach 50-tych panoramicznego przeszklenia krawędzi dachu, uznając to rozwiązanie za szczególną charakterystykę zwiększonego komfortu podróży dla pasażerów. Kolejne pozytywnie ocenione cechy to komfortowe wyciszenie wnętrza pojazdu, bardzo dobrze dopasowany napęd MAN. Wygodne siedzenia dla pasażerów i przemyślane stanowisko pracy kierowcy.

Trzyosiowy autokar o długości 13,9 metrów, wystąpił w tym konkursie z silnikiem MAN D 2876 Common Rail o mocy 480 KM, automatyczną skrzynią biegów TipMatic o 12 biegach, elektronicznym systemem bezpieczeństwa ESP (elektroniczny program stabilizacji), systemem ACC (tempomat regulujący odległość) i systemem LGS (system nadzorowania rozstawu kół).