Wraz z pojawieniem się nowej generacji na rynku, do wachlarza dostępnych silników dołączy nowy, sześciocylindrowy diesel o pojemności trzech litrów. Jego moc szacowana jest na 238 koni mechanicznych, a więc będzie on o 13 koni mechanicznych mocniejszy od odchodzącej właśnie do lamusa wersji V6 TDI. Silnik wyposażony w najnowszą generację wtryskiwaczy common-rail będzie spełniać restrykcyjne normy emisji Euro V, które wejdą w życie w 2009 roku.

Obok nowej jednostki, pojawią się także trzy wersje napędzane benzyną. Najsłabsza z nich to 3,2 litrowe V6 generujące moc 240 koni mechanicznych. Model zasilany ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności 4,2 litra będzie dysponować mocą 335 koni. Topowy motor w układzie W12 dostarczy niebagatelnej mocy 450 koni.

W nowej wersji pojawią się nowe biksenonowe reflektory, które będą adaptować się do kierunku jazdy, oświetlając odpowiednie obszary jezdni. W przeprojektowany przedni zderzak zostaną wmontowane lampy LED do jazdy dziennej. Po raz pierwszy w modelu Phaeton pojawi się system "Front and Side Scan". Jednym z zadań za które jest odpowiedzialny to wykrywanie niebezpieczeństwa na drodze i wspomaganie nagłego hamowania w nieoczekiwanych przypadkach. Nowatorski system będzie monitorować boczny obszar samochodu, a następnie informować czy po bokach pędzącego auta nie znajdują się żadne przeszkody, w momencie kiedy kierowca będzie chciał zmienić pas jezdni. Wśród technologicznych nowości, w nowym Phaetonie w standardzie pojawi się także bezprzewodowy telefon Bluetooth pozwalający na pełne sterowanie głosowe.

Dokładniejsze informacje oraz oficjalny cennik nowego samochodu zostanie ogłoszony w przeciągu kilku następnych tygodni.