Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

Ikona samochodu

Suzuki Vitara to kompaktowych rozmiarów samochód terenowy produkowany przez japoński koncern. Na rodzimym rynku występuje pod nazwą Escudo, a w Ameryce Północnej jako Trucker oraz Sidekick Auto pojawiło się w 1988 roku w wersji 3-drzwiowej. Od razu dostępny był także kabriolet ze składanym miękkim dachem. 5-drzwiowa, przedłużona odmiana Vitara Long pojawiła się dopiero po 3 latach.

Stylistycznie auto prezentowało się bardzo korzystnie – krótkie zwisy, muskularne przetłoczenia na nadkolach i koło zapasowe zawieszone na tylnej kalpie dodawały autu terenowego charakteru. W przypadku Vitary nie były to dodatki „na pokaz” bowiem auto w terenie radziło sobie przyzwoicie. Nadwozie niewielkiego Suzuki było oparte na ramie, a napędzana była tylna oś. W razie potrzeby dołączone mogły zostać także przednie koła, a do pomocy gotowy jest także reduktor.

W 1994 roku Vitara przeszła facelifting, a rok później zmodernizowano także gamę jednostek napędowych. Początkowo pod maską Vitary pracować mógł 1,6-litrowy benzyniak o mocy 80 lub 97 KM. Przy okazji liftingu pojawił się 2-litrowy silnik V6 o mocy 136 (potem 132) KM. Jeśli chodzi o diesle, pojawiły się one dopiero w chwili modernizacji. Początkowo dostępna była jednostka o pojemności 1,9 oraz 2 (z turbo) litrów. Generowały one kolejno 68 oraz 71 KM. W późniejszy czasie, 2-litrowy turbodiesel został podrasowany do 84 KM.

W 1998 roku Vitara została zastąpiona następcą – Grand Vitarą. Powrót do pierwotnej nazwy nastąpił dopiero w 2015 roku, jednak auto zostało przekształcone w niewielkiego, miejskiego crossovera. Rzeczywistym poprzednikiem Vitary z 2015 roku jest SX4.

Auto konstrukcyjnie opiera się na większym SX4 S-Cross i czerpie od niego wiele rozwiązań technicznych, m.in. napęd na 4 koła AllGrip. Suzuki tym modelem stara się trafić do nieco młodszej klienteli, bowiem możliwości konfiguracyjne tego auta są naprawdę duże, zaczynając od 2-kolorowego nadwozia (w przeciwieństwie do poprzednika, jest ono samonośne a nie osadzone na ramie), po wymienne, różnokolorowe panele wewnątrz pojazdu.

Vitara pomieści 5 pasażerów, choć zdecydowanie wygodniej będzie podróżować w 4 osoby. Kufer oferuje 375 litrów pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy pojemność ta rośnie do 1120 litrów. W podstawowej wersji napędzana jest przednia oś, lecz za dopłatą dostępny jest napęd na 4 koła AllGrip. Wtedy kierowca ma do wyboru 1 z 4 trybów jazdy – Auto, Sport, Snow oraz Lock. W przypadku wykrycia uślizgu, załączana jest tylna oś za pomocą sprzęgła wielopłytkowego, natomiast tryb Lock powoduje stały napęd na obie osie.

Pod maską może pracować turbodoładowany lub wolnossący benzyniak. Ich pojemność wynosi odpowiednio 1.4Boosterjet. (140 KM) oraz 1.6 litra VVT (120 KM). Dostępny jest także 1,6-litowy turbodiesel DDiS generujący 120 KM. Do wyboru jest 5- i 6-biegowa skrzynia ręczna oraz 6-stopniowy automat.

Rywalami Suzuki Vitara są m.in. Opel Mokka, Jeep Renegade oraz SsangYong Tivoli.

Suzuki Vitara - generacje

Ikona samochodu

Suzuki Vitara I (1988 - 2000)

Ikona samochodu

Suzuki Vitara II (1998 - 2006)

Ikona samochodu

Suzuki Vitara III (2005 - 2014)

Ikona samochodu

Suzuki Vitara IV (2015 - )

Suzuki Vitara - powiązane artykuły

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

10 najgorszych aut w testach długodystansowych. 5 z nich to niemieckie auta

Od 2014 roku ponad 80 samochodów musiało się sprawdzić w testach długodystansowych redakcji Auto Bild. W każdym takim teście auta są poddawane trudnym na dystansie 100 tys. km. Finał każdego takiego testu kończy się rozebraniem auta do ostatniej śrubki. Dopiero wtedy można ocenić, jak zużywają się samochody.

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Najlepsze i najgorsze SUV-y w testach na dystansie 100 tys. km. Rozebrane i sprawdzone do "ostatniej śrubki"

Klasa SUV/crossover reprezentowana jest już przez liczne modele. Również w naszej bazie testów długodystansowych zebrała się całkiem pokaźna grupa tych aut. Prezentujemy kompletne wyniki oraz – dokładniej – pięć najlepszych i pięć najgorszych aut w zestawieniu.

Suzuki Vitara 1.5 DualJet Hybrid. Jeździ bez płynności i przekonania

Suzuki Vitara 1.5 DualJet Hybrid. Jeździ bez płynności i przekonania

Suzuki Vitara otrzymało nowy hybrydowy układ napędowy. Tym razem nie jest to rozwiązanie Toyoty, lecz autorska konstrukcja Suzuki. Mały SUV ze 116-konnym systemem napędu nie daje jednak wielu powodów do radości.

Czy będzie nas stać na nowe auta? Wywiad z prezesem Suzuki Motor Poland

Czy będzie nas stać na nowe auta? Wywiad z prezesem Suzuki Motor Poland

To nie będzie rozmowa o Suzuki, ale o całej motoryzacji. Bo idą ciężkie czasy dla chętnych na zakup samochodu. Na ile ciężkie? Czy z powodu inflacji i coraz ostrzejszych norm emisji CO2 będzie nas jeszcze stać na nowe auto? W naszym cyklu ”Motoryzacja bez paliwa” pytamy o to Piotra Dulnika, prezesa Suzuki Motor Poland.

9 aut, o które nikt nie prosił...

9 aut, o które nikt nie prosił...

Producent powinien w zasadzie zastanowić się, do kogo chce skierować swoje auto, ale obowiązku nie ma. Dlatego też towarzyszy nam wrażenie, że niektóre samochody powstają bardziej dla pozaziemskich istot niż dla ludzi.

Testy aut na dystansie 100 tys. km – co słychać u naszych maratończyków?

Testy aut na dystansie 100 tys. km – co słychać u naszych maratończyków?

Końcowy demontaż to nie wszystko – sprawdzamy, jak spisują się nasze auta długodystansowe, zanim dojadą do granicy 100 tys. km i zostaną rozebrane na części pierwsze.

Popularny miejski SUV doczekał się hybrydowej wersji

Popularny miejski SUV doczekał się hybrydowej wersji

Suzuki nadrabia zaległości i ma już pełnoprawną hybrydę w swoim rynkowym hicie, czyli miejskim SUV-ie Vitara. Nazwano ją "Strong", czyli mocna, ale w tym przypadku dużo lepiej pasują określenia spokojna i oszczędna.

Suzuki Grand Vitara:  SUV, który może być terenówką

Suzuki Grand Vitara: SUV, który może być terenówką

Suzuki Grand Vitara to cenione auto uniwersalne – takie, którym bez większych obaw można wybrać się w lekki teren i w miarę komfortowo podróżować po asfalcie. Warto jednak wiedzieć, że pierwsza i druga generacja tego modelu pod względem technicznym to zupełnie odmienne konstrukcje. Użytkownicy borykają się też z różnymi kłopotami. Wprowadzona w 2015 r. Vitara nie jest bezpośrednim następcą tych modeli, ale w praktyce je zastąpiła. Czy ma podobną budowę i zastosowanie? Jakich kłopotów można się po niej spodziewać?

Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych

Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych

W testach długodystansowych nietrudno o modele, które na długo zapisały się w naszej pamięci. Oto 15 najbardziej rozczarowujących samochodów, które sprawiły najwięcej problemów w testach magazynu "Auto Bild". Nie zabrakło niespodzianek.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid - prosta, ale kompletna

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid - prosta, ale kompletna

Pięć lat po debiucie tej generacji Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid otrzymała silnik z nowoczesną „elektrodokładką”, pracującą pod napięciem 48 V. Poza tym jednak Suzuki trzyma się w swoim małym SUV-ie nieskomplikowanych rozwiązań.

Nowe auta z napędem 4x4 do 100 tys. zł - TOP 10

Nowe auta z napędem 4x4 do 100 tys. zł - TOP 10

Zimą miłośnicy napędu 4x4 zacierają ręce. Kopny śnieg i śliskie nawierzchnie pozwalają czerpać frajdę i satysfakcję z napędu obu osi. W takich warunkach nie liczy się bowiem wysoka moc auta, a jego dobra trakcja. O nią będzie jednak trudno właścicielom luksusowych limuzyn z tylnym napędem i przerażonym kierowcom przednionapędowych kompaktów. Im auto mniejsze i lżejsze, tym sprawniej przemieszcza się w zimowych warunkach. A jeszcze jak ma napęd na wszystkie koła, to strome zaśnieżone i oblodzone podjazdy nie są dla niego żadnym wyzwaniem.

Suzuki Vitara Hybrid 1.4 Boosterjet  4WD – nadal w niezłej formie

Suzuki Vitara Hybrid 1.4 Boosterjet 4WD – nadal w niezłej formie

Japoński crossover segmentu B jest na rynku 6 lat. Mimo wieku jego wygląd nadal jest atrakcyjny, nie zawodzi także technika, a sprzedaż utrzymuje się na dobrym poziomie. Sprawdzamy, jak spisuje się wersja 4x4 z nowym napędem hybrydowym.

Które samochody najmniej tracą na wartości? Prognoza na najbliższe lata

Które samochody najmniej tracą na wartości? Prognoza na najbliższe lata

Czy kupując nowy samochód bierzemy pod uwagę, ile straci on na wartości w przyszłości? Oto zestawienie modeli, które będą najlepiej wyceniane po pięciu latach użytkowania i średnim rocznym przebiegu 15 tys. km. Wśród nich szczególnie wyróżnia się jedna grupa samochodów.

Poradnik kupującego małego SUV-a

Poradnik kupującego małego SUV-a

Wsiadać wygodnie, siedzieć wysoko i poruszać się beztrosko to specjalność małych SUV-ów. Sprawdzamy 10 atrakcyjnych propozycji o długości około 4,2 m i radzimy którą wersję silnikową wybrać.

Najchętniej kupowane auta w 2020 r. - dla Kowalskiego, nie na firmę

Najchętniej kupowane auta w 2020 r. - dla Kowalskiego, nie na firmę

Większość aut w Polsce kupują firmy do swoich flot, a co wybiera statystyczny Kowalski? Okazuje się, że w czołówce są nie tylko niedrogie auta miejskie, ale także kompakty i SUV-y. Oto 50 najczęściej kupowanych modeli w 2020 roku w naszym kraju.

25-letnie auta, które warto kupić! Ceny? Mogą zaskoczyć!

25-letnie auta, które warto kupić! Ceny? Mogą zaskoczyć!

Co prawda, 25 lat to dla samochodu naprawdę dużo czasu, jednak nawet wśród takich aut można znaleźć ciekawe propozycje. Ceny? Mogą zaskoczyć!

Dziesięć najciekawszych małych crossoverów

Dziesięć najciekawszych małych crossoverów

Rynek miejskich crossoverów cieszy się dużą popularnością, a oferta aut w tej klasie z roku na rok jest coraz większa. Dlatego, by ułatwić wybór, przygotowaliśmy ranking dziesięciu najciekawszych modeli.

Który SUV jest najbardziej niezawodny? Wyniki testów długodystansowych na 100 tys. km

Który SUV jest najbardziej niezawodny? Wyniki testów długodystansowych na 100 tys. km

Sprawdziliśmy, jak w testach długodystansowych na 100 tys. km wypadły najpopularniejsze na rynku SUV-y, m.in. VW Tiguan, Skoda Kodiaq, BMW X1 i wiele innych. Oto galeria zwycięzców, ale też i przegranych, którym przydarzyły się poważne usterki.

Najpopularniejsze małe SUV-y w Polsce - sprzedaż od początku roku

Najpopularniejsze małe SUV-y w Polsce - sprzedaż od początku roku

Kryzys nie ominął też sprzedaży mniejszych i tańszych SUV-ów. W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2020 roku w Polsce zarejestrowano o 24,4 proc. mniej samochodów. W pierwszej dziesiątce króluje Skoda, a Kia ostro rywalizuje z Volkswagenem.

Suzuki Vitara – hybryda z doładowaniem

Suzuki Vitara – hybryda z doładowaniem

Suzuki Vitara nie ma stylistyki, która wyróżnia ją na tle konkurentów, a pomimo tego nie trudno odmówić jej choć odrobiny wyjątkowości. W przypadku japońskiego crossovera to zasługa zastosowanej techniki – to miękka hybryda, w której doładowany benzyniak wspomagany jest przez 48-woltowy rozrusznik/generator dający dodatkowe 50 Nm.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test