Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Tesla Model 3 - wizja staje się rzeczywistością

Wsiadasz do samochodu, w którym jeszcze nigdy nie byłeś. Chwytasz kierownicę obiema rękami, rozglądasz się na wszystkie strony i zapoznajesz z nowym środowiskiem. Pierwsze wrażenie – to właśnie ono jest bardzo często decydujące.

Tesla Model 3 - nowocześnie, ale i ładnie

Obchodzę Teslę Model 3 i muszę przyznać, że ten samochód całkiem nieźle wygląda. W stylistyce widać trochę Tesli S, ale w bardziej kompaktowych rozmiarach. Otwieram pojazd za pomocą aplikacji w smartfonie i auto jest już gotowe do jazdy. Rozglądam się po wnętrzu Tesli Model 3 i doświadczam czegoś, czego jeszcze nigdy nie odczułem. Przecież tutaj nie ma żadnych przełączników ani wskaźników. Brakuje również tradycyjnych dysz nawiewów. Nie ma też żadnych ozdób, jedynie kierownica z dwoma niewielkimi przełącznikami oraz olbrzymi tablet na środku kokpitu. Za to jest tu niesamowicie dużo przestrzeni oraz mnóstwo światła. Zamiast dachu – szklana kopuła. Bagażniki znajdują się zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Nie zabrakło wi-fi ani autopilota (do częściowo autonomicznej jazdy).

Tesla Model 3
Tesla Model 3Auto Bild

Samochód porusza się niemal bezgłośnie. Przy nim inne samochody dookoła wyglądają jak… dinozaury – prezentują się staro, niechlujnie i sprawiają wrażenie zagrożonych wyginięciem. Mocne wciśnięcie pedału gazu wystarczy, żeby wyprzedzić inne pojazdy, a ich kierowców wprawić w zdumienie. Ten rodzaj fascynacji znamy już od czasów Tesli S oraz X. Jednak nie jest to żadna ciężka limuzyna ani ogromny SUV. Siedzę w kompakcie, który nie tylko zapewnia świetne przyspieszenie i elastyczność, lecz także oferuje mnóstwo miejsca nad głowami pasażerów o wzroście ponad 190 cm. Poza tym podczas jazdy przekonuję się, że Tesla Model 3 resoruje nieco łagodniej niż BMW serii 3, a zatem pojazd idealnie trafia w gusta amerykańskich kierowców.

Jadę z szerokim uśmiechem i jednocześnie z niedowierzaniem kręcę głową. To naprawdę działa. To już nie jest wizja, to rzeczywistość. W tym przypadku pasuje stwierdzenie, że jest to iPhone na kółkach.

Tesla Model 3 - zasięg do 500 km

Fakty, proszę. Pojemność akumulatorów – Tesla nie podaje, moc silnika – też brak informacji. Dla Elona Muska i jego ludzi ważniejsze są obecnie inne czynniki – zasięg, czas ładowania akumulatorów, przyspieszenie i oczywiście, cena pojazdu. Koszty zakupu Modelu 3 mają się zaczynać od 35 000 dolarów (wersja z zasięgiem do 350 km). Natomiast odmiana z zasięgiem zwiększonym do 500 km (Long Range) ma już kosztować 44 000 dolarów. To jeszcze nie koniec, bo jeżeli wybierze się wyposażenie Premium, autopilota czy 19-calowe sportowe alufelgi, cena wzrośnie do ponad 60 000 dolarów netto.

Tesla Model 3 - naszym zdaniem

Model 3 to prawdziwy samochód przyszłości. Jazda tym modelem to przeżycie nieporównywalne z żadnym innym autem, którym mieliśmy okazję jeździć. Wyjątkowe są również obsługa urządzeń pokładowych oraz stylistyka wnętrza. Niestety, ceny pokazują, że Tesla nadal jest towarem luksusowym.

Tesla Model 3StandardLong Range
Długość/szerokość/wysokość4694/1849/1443 mm
Rozstaw osi2875 mm
Współczynnik oporu pow.0,23
Napędna tylne koła
Gwarancja8 lat lub 160 tys. km8 lat lub 192 tys. km
Zasięgdo 350 kmdo 500 km
Ładowanie (supercharger)200 km zasięgu/30 min.272 km/30 min.
Przyspieszenie 0-100 km/h5,6 s5,1 s
Prędkość maksymalna208 km/h224 km/h
Masa własna1610 kg1730 kg
Cenaod 35 000 dolarówod 44 000 dolarów
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków