Ten luksusowy i wszechstronny traktor kosztował wówczas 347 tys. złotych. Dziś podobne modele używane kosztują co najmniej 200 tys. zł. Co ważne – w przypadku używanych traktorów bardziej niż rocznik liczy się liczba przepracowanych godzin. W ogłoszeniach znaleźliśmy oferty z 2012 r. z trzema tysiącami przepracowanych godzin, z 2010 r. z 46 tys. godzin oraz z 2005 r. z 5 tys. godzin.
Oto tekst o traktorze Lamborghini R6 165 S 7.1 z 2005 roku.
Ma opływowe kształty nadwozia, a pochylona ku przodowi maska nadaje mu dynamiczny wygląd. Dodatkowo agresywności przydają żebrowania po bokach. Co to za bolid? To… traktor. Większość osób nazwę Lamborghini kojarzy z superszybkimi bolidami Gallardo czy Murciélago. Produkcja takich aut to niewielka część działalności włoskiego producenta. Główne zajęcie firmy spod znaku rozjuszonego byka to budowa… ciągników rolniczych. Testowaliśmy Lamborghini R6 165 S.
Wrażenie robią rozmiary tego pojazdu. Nie ma się zresztą czemu dziwić, bo tylne koło ma średnicę 175 cm. To znacznie więcej niż wysokość samochodu osobowego. Wykończenie kabiny jak w aucie osobowym. Materiały dobrej jakości, a kierowca ma wygodny, tapicerowany fotel. Z boku jest dodatkowe, plastikowe siedzenie.
Doskonałą widoczność zapewniają wysoko umieszczony fotel oraz duża powierzchnia przeszklona. W obserwacji sytuacji za pojazdem pomagają duże lusterka i obracany fotel. Dzięki temu łatwiej kontrolować holowane maszyny. Dodatkową widoczność gwarantuje szyberdach. Można przez niego obserwować pracującą na wysięgniku łyżkę załadowczą zamontowaną z przodu.
Przed uruchomieniem silnika trzeba odczekać około 10 sekund po przekręceniu kluczyka. W tym czasie testowane są wszystkie systemy. Jeżeli działanie któregoś jest niepoprawne, kierowca zostanie o tym poinformowany komunikatem na desce rozdzielczej. Gdy wszystko jest w porządku, ruszamy. A właściwie po włączeniu biegu ciągnik sam rusza. Nie trzeba do tego używać sprzęgła. Zwiększanie prędkości odbywa się dynamicznie.
Napęd na wszystkie koła oraz opony z dużym protektorem pozwalają wjechać w każdy teren, a mechaniczne zawieszenie kabiny zapobiega przenoszeniu się drgań do wnętrza.
Jak zawsze w Lamborghini: cena wysoka, a wyposażenie bogate.
Lamborghini R6 165 S 7.1 – dane techniczne
Silnik | Diesla R6/12 |
Pojemność | 7146 ccm |
Moc maks. | 170 KM |
Maks. moment obrotowy | 683 Nm |
Prędkość maksymalna | 40 km/h |
Zużycie paliwa | 15-20 l/h |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4760/2530/2985 mm |
Masa własna | 5970 kg |
Poj. zbiornika paliwa | 305 l |
Opony (przód/tył) | 540/65 R 28/650/65 R 38 |
Tylne opony w rozmiarze 650/65 R 38
Trójramienna kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach. Siedzenie – pneumatyczne, klimatyzacja
Czytelny zestaw skaźników
Oznaczenie różnymi kolorami pomaga w opanowaniu dźwigni. Do obsługi jazdy: zmiany kierunku oraz przełączania biegów są czerwone…
Oznaczenie różnymi kolorami pomaga w opanowaniu dźwigni: niebieskie – hydraulika zewnętrzna, zielone
– podnośnik, pomarańczowe – wałek przekaźnika
Rozłączenie pedału hamulca umożliwia hamowanie jednej strony i zawrócenie w miejscu
Podnośnikiem można sterować również z zewnątrz ciągnika klawiszami umieszczonymi pod tylnymi światłami
Dźwignią umieszczoną za kierownicą wybiera się kierunek jazdy bez wyłączania biegu. To pomaga kierowcy