Dotychczas Dymitrij Miedwiediew korzystał z pancernych samochodów marki Mercedes-Benz. Jednak podjęto decyzję, że władcy Rosji będą od przyszłego roku korzystać z rodzimych środków transportu, a nową limuzynę rządową wyprodukuje ZIŁ.

Ostateczna wersja nowej limuzyny ma być wybrana z projektów nadesłanych na specjalny konkurs. Już z pierwszych projektów stworzonych przez rosyjskich designerów można wywnioskować, iż inspirację stanowi brytyjski Rolls-Royce oraz ostatni ZIŁ 41047.

AMO ZIŁ ma długą tradycję. Firma powstała w 1916 roku, a osiem lat później rozpoczęto produkcję ciężarówek F15 na licencji włoskiego Fiata. Nazwa firmy zmieniała się wielokrotnie, co często było uzależnione od aktualnej sytuacji politycznej. Dla przykładu w 1931 roku zmieniona ja na ZIS (Zavod imienia Stalina) Od drugiej połowy lat trzydziestych.

Od drugiej połowy lat trzydziestych zaczęto produkcję luksusowych lat osobowych oznaczonych symbolem 101. Powojenna seria 110 była inspirowana amerykańskim Packardem Clipper.

W 1956 roku zmieniono nazwę za ZIŁ (Zavod imienia Lichaczewa) i produkowano tutaj autobusy, ciężarówki i luksusowe reprezentacyjne limuzyny, z których korzystali przywódcy wielu krajów.

Ostatnia limuzyna serii 41047 wyprodukowana została w 2002 roku, ale w tym roku powstały trzy kabriolety. Prototyp 4112 z 2005 roku nie doczekał się wersji produkcyjnej. Teraz nadszedł czas na wersję najnowszą.