Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota Aygo

Toyota Aygo

Toyota Aygo

Toyota Aygo to obok iQ jeden z najmniejszy modeli produkowanych przez japoński koncern. Auto na rynku pojawiło się w 2005 roku, jako owoc współpracy z francuskim PSA. Ponieważ zarówno produkcja Aygo, jak i jej bliźniaczych modeli – Citroena C1 i Peugeota 107, odbywa się w czeskiej fabryce w Kolinie, auta otrzymały przydomek „trojaczków z Kolina”.

Nazwa małej Toyoty pochodzi od angielskiego zwrotu „I go”, co ma nawiązywać do zwinności i praktyczności miejskiego auta. Nadwozie Aygo występowało zarówno w wersji 3- jak i 5-drzwiowej. Auto wyróżniało się sporych rozmiarów reflektorami oraz klapą bagażnika połączona z tylną szybą. Jej dużym mankamentem był stosunkowo wysoki próg załadunku. Sprawę ułatwiał fakt, iż bagażnik oferował jedynie 138 litrów, jednak po złożeniu tylnych siedzeń pojemność rośnie do 782 litrów.

Wnętrze jest dosyć przestronne, jednak dotyczy to tylko jego przedniej części. 2 miejsca na tylnej kanapie nie zapewniają dużo miejsc ani na nogi, ani nad głową, dlatego nie należy z nich korzystać na długich dystansach, chyba że zajmują je dzieci. Niestety kolejnym utrudnieniem, jest brak możliwości otwierania tylnych okien – jedyną możliwością jest ich uchylenie, jednak w upalne dni może być to kłopotliwe.

Zarówno użyte materiały jak i ich spasowanie stoją na średnio zadowalającym poziomie, jednak niska cena zakupu była priorytetem (nawet obrotomierz wymagał dopłaty). W 2008 roku Aygo przeszła facelifting, który objął modernizację tylnych świateł oraz przedniego zderzaka, natomiast po 4 latach dokonano kolejnych zmian. Przemodelowaniu uległ przód oraz reflektory.

Pod maską mógł pracować 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 68 KM lub 1,4-litrowy diesel generujący 54 KM (przy okazji drugiego liftingu został on wycofany z oferty). Przednia oś była napędzana za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni ręcznej lub zautomatyzowanej przekładni o tej samej ilości biegów (niedostępna z dieslem).

W 2014 roku do produkcji weszła II generacja miejskiej Toyoty. Auto znacznie różniło się od swojego poprzednika. Choć bryła nadwozia została zachowana, stylistycznie auto bardzo wyróżnia się nie tylko na ulicy, ale także wśród konkurentów. Jako krok w stronę młodej klienteli, Toyota oferuje bardzo szerokie możliwości konfiguracji kolorystycznych auta.

Główną cechą rozpoznawczą auta jest jego przedni pas z panelami tworzącymi literę „X”. Nie jest to jedyne nawiązanie do tej litery, bowiem ekran dotykowy (dostępny za dopłatą) nazywa się X-Touch, nawigacja – X-Nav a automatyczna skrzynia biegów – X-Shift. W tylnej części pojazdu można dostrzec nawiązanie do poprzednika w postaci szklanej klapy bagażnika połączonej z tylną szybą. Niestety jeśli chodzi o przestronność, szczególnie w okolicach II rzędu siedzeń, sprawa nie uległa poprawie, i Aygo nadal jest bardzo ciasne dla trzeciego i czwartego pasażera. Natomiast pojemność bagażnika wzrosła do 169 litrów.

Pod maską pracuje 3-cylindrowy benzyniak VVT-i o pojemności 1 litra generujący 69 KM. Moc na przednią oś jest przenoszona za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej, lub wcześniej wspomnianej, półautomatycznej przekładni o tej samej liczbie przełożeń.

Rywalami Toyoty Aygo są m.in. Ford Ka, Kia Picanto oraz Hyundai i10.

Toyota Aygo - generacje

Toyota Aygo I (2005&nbsp-&nbsp2014)

Toyota Aygo I (2005 - 2014)

Toyota Aygo II (2014&nbsp-&nbsp)

Toyota Aygo II (2014 - )

Toyota Aygo - powiązane artykuły

Sprawdziliśmy ponad 100 modeli w 11 klasach. Które samochody najmniej tracą na wartości? Jedyny taki ranking!

Sprawdziliśmy ponad 100 modeli w 11 klasach. Które samochody najmniej tracą na wartości? Jedyny taki ranking!

Dobrze kupić i jeszcze lepiej sprzedać to marzenie każdego użytkownika samochodu. Podpowiadamy jak je zrealizować. Przeanalizowaliśmy wartość ponad 100 modeli w przeszło 22 tys. konfiguracji. Oto wyniki rankingu Mistrz Wartości 2022!

Samochody z najgorszym przyspieszeniem do setki – TOP 10

Samochody z najgorszym przyspieszeniem do setki – TOP 10

Sprint od 0 do 100 km/hi to wartość, która budzi ogromne emocje wśród entuzjastów motoryzacji. Oczywiście, im krótszy czas potrzebny do osiągnięcia 100 km/h, tym większa euforia fanów, a dla producenta powody do dumy. Jednak na rynku jest mnóstwo pojazdów, których kierowcy muszą bardzo długo czekać, aż strzałka prędkościomierza dotrze do magicznej liczby "100".

Powiększona Toyota Aygo to dobry pomysł czy przerost formy nad treścią?

Powiększona Toyota Aygo to dobry pomysł czy przerost formy nad treścią?

Pierwszy raz Toyota Aygo bazuje na większym aucie. Sama też jest większa. Do tego stopnia, że ma tylko o pięć milimetrów krótsze nadwozie od Toyoty RAV4 I. Co to dało? Czy takie spore Aygo w ogóle ma sens?

Toyota Aygo X kontra Mustang Mach-E: wynik tego porównania będzie szokujący!

Toyota Aygo X kontra Mustang Mach-E: wynik tego porównania będzie szokujący!

Na pierwszy rzut oka nie da się porównać Toyoty Aygo X z Mustangiem Mach-E. I faktycznie, macie rację! Nie da się, bo nie ta klasa auta, cena, silnik. Różni je wszystko. Mam tego świadomość. Jednakże oba te auta, tak skrajnie różne, mają jeden mianownik - potrafią zadowolić kobietę. A to, jak wiadomo, do łatwych nie należy.

11 najtańszych aut w Polsce. Czy 65 tys. zł starczy na nowy samochód?

11 najtańszych aut w Polsce. Czy 65 tys. zł starczy na nowy samochód?

Tanio to już było, ponieważ samochody drożeją od wielu lat. Jeszcze dekadę temu za 65 tys. zł można było kupić dużego Forda Mondeo z silnikiem 1,6 l czy Skodę Octavię z popularnym silnikiem TSI. Teraz taka kwota ledwo starczy na samochód miejski czy odrobinę większy model segmentu B. Czym jest w czym wybierać? Sprawdziliśmy jakie nowe auta można kupić w Polsce, nie przekraczając budżetu w wysokości 65 tys. zł.

Euro NCAP rozbiła kolejnych siedem aut. Nie wszyscy producenci mają powody do zadowolenia

Euro NCAP rozbiła kolejnych siedem aut. Nie wszyscy producenci mają powody do zadowolenia

Euro NCAP przetestowała pod kątem bezpieczeństwa kolejne siedem modeli. Wśród rozbitych aut znalazły się Alfa Romeo Tonale, najnowsza Kia Sportage, Cupra Born, Mercedesy klasy T i Citan Tourer, Toyota Aygo X oraz BMW i4. Aż pięć samochodów zasłużyło na najwyższe oceny, ale dwa mają jeszcze pole do popisu.

To Audi czy Seat? Możesz je spotkać codziennie, ale czy znasz ich nazwę?

To Audi czy Seat? Możesz je spotkać codziennie, ale czy znasz ich nazwę?

Czasem firmy współpracują ze sobą tak mocno, że z trudem odróżniasz ich modele. A ty, rozpoznasz na zdjęciu samochód, który powstał w wyniku takiej kooperacji?

Małe samochody są oszczędne, a i tak wykańczają je ekoprzepisy. Co czeka te modele?

Małe samochody są oszczędne, a i tak wykańczają je ekoprzepisy. Co czeka te modele?

To największy motoryzacyjny paradoks naszych czasów: choć minisamochody pokroju Fiata 500 należą do najoszczędniejszych aut, to i tak emitują więcej CO2, niż zakłada unijna średnia. Nic dziwnego, że jeden producent po drugim rezygnuje z tego segmentu.

Czy udało się miejskiego hatchbacka zmienić w crossovera? Test nowej Toyoty Aygo X

Czy udało się miejskiego hatchbacka zmienić w crossovera? Test nowej Toyoty Aygo X

Nowe Aygo znacznie urosło, do tego otrzymało terenową stylistykę i nazywane jest przez Toyotę crossoverem. W teście sprawdzamy, czy nim faktycznie jest oraz czego nowego możemy się spodziewać po wersji z literą "X" w nazwie.

Auto, które mało pali za 20 tys. Top 10 oszczędnych samochodów

Auto, które mało pali za 20 tys. Top 10 oszczędnych samochodów

Ceny paliw w ostatnim czasie osiągają rekordowe wartości. Magiczną barierę 6 zł za litr bezołowiowej można uznać za historyczną, bo cenniki na stacjach regularnie podają już ceny powyżej tej kwoty. W takiej sytuacji bardziej niż kiedykolwiek warto poszukać oszczędnego środka transportu. Oto co proponujemy.

Auto już za 5000 zł - który model będzie najlepszym wyborem?

Auto już za 5000 zł - który model będzie najlepszym wyborem?

Jakie auto wybrać dla dziecka, które właśnie zrobiło prawo jazdy i potrzebuje samochodu do niedalekich wyjazdów? Wielu rodziców co roku staje przed takim dylematem. Cena od 5 do 10 tys. zł to dobry pomysł.

Ceny aut używanych rosną. Czy będzie jeszcze drożej? Nasz raport

Ceny aut używanych rosną. Czy będzie jeszcze drożej? Nasz raport

Mamy obecnie sytuację bez precedensu: wyraźnie wzrosły ceny aut używanych, słychać też głosy o ograniczonej ofercie samochodów – nie tylko w salonach, lecz także z drugiej ręki! Jak duże są to wzrosty? Czy dotyczą wszystkich modeli? Czy rzeczywiście brakuje aut w komisach? Czy trzeba spieszyć się z zakupem na rynku wtórnym? Takich pytań dotychczas sobie nie zadawaliśmy. Odpowiedź na nie nie jest taka trudna. Wspólnie z ekspertami Info-Ekspert oraz OtoMoto.pl przeanalizowaliśmy sytuację.

Jeździliśmy Toyotą Aygo X po Barcelonie. Teraz to modny mieszczuch o wysokich aspiracjach

Jeździliśmy Toyotą Aygo X po Barcelonie. Teraz to modny mieszczuch o wysokich aspiracjach

Toyota Aygo X ewoluowała pod każdym względem, tylko nie napędu. Metamorfoza do postaci małego miejskiego crossovera przebiegła pomyślnie. Pod maską wciąż bije polskie "serce", czyli zupełnie niehybrydowy 3-cylindrowiec 1.0 z zakładu w Wałbrzychu. Jak japoński modniś wypadł podczas pierwszego testu na krętych ulicach Barcelony?

Toyota chce zawojować segment A nowym Aygo X. Obejrzeliśmy je na polskiej premierze

Toyota chce zawojować segment A nowym Aygo X. Obejrzeliśmy je na polskiej premierze

Premiera ważna tylko dla dostawców jedzenia i firm ochroniarskich? Niezupełnie! Nowa Toyota Aygo X kierowana jest też do młodych ludzi i par, które wypuściły już z domu swoje pociechy. Japończycy zbudowali ją na skróconej platformie Yarisa, a to pozwoliło ulepszyć Aygo dosłownie w każdym calu.

Toyota Aygo X już w ofercie. Znamy ceny małego crossovera

Toyota Aygo X już w ofercie. Znamy ceny małego crossovera

Toyota rozpoczyna przedsprzedaż swojego najnowszego i najmniejszego crossovera. Aygo X dostępny będzie w pięciu pakietach wyposażeniowych do wyboru i z silnikiem benzynowym o mocy 72 KM. Ceny nowego modelu startują od 58 900 zł. Poznajcie szczegóły.

Nowe samochody w 2022 r. - przegląd wybranych premier

Nowe samochody w 2022 r. - przegląd wybranych premier

Studia projektowe koncernów motoryzacyjnych pracują pełną parą i w nadchodzących miesiącach 2022 r. na rynek trafią nowe modele samochodów. Będzie w czym wybierać, począwszy od maluchów przez kompakty po luksusowe modele premium. Ich przegląd znajdziecie w naszej galerii.

Nową Toyotę Aygo X można już rezerwować online, ale tylko do stycznia

Nową Toyotę Aygo X można już rezerwować online, ale tylko do stycznia

Tylko do stycznia 2022 r. będzie można zarezerwować nową Toyotę Aygo X za pomocą serwisu online. Klienci, którzy skorzystają z tej formy zamawiania samochodu otrzymają gwarancję realizacji zamówienia w pierwszej kolejności.

Nowa Toyota Aygo X – została crossoverem

Nowa Toyota Aygo X – została crossoverem

Podczas gdy inni producenci rezygnują z segmentu A, Toyota prezentuje nowego małego crossovera: Aygo X. Przedstawiciele marki podkreślają, że mały i tani samochód pomaga zdobywać w Europie wielu nowych klientów – dlatego Toyota nadal chce grać w tej klasie. Aygo X ma trafić do sprzedaży wiosną 2022 r. Już teraz mieliśmy okazję przyjrzeć mu się bliżej.

Nowa Toyota Aygo X – urosła jak na drożdżach i stała się crossoverem

Nowa Toyota Aygo X – urosła jak na drożdżach i stała się crossoverem

Japoński „trojaczek” się usamodzielnił i nabrał bardziej bojowego wyglądu: nowa Toyota Aygo X powstała już bez udziału francuskich marek, i bazuje na platformie Yarisa. Jest większa i nowocześniejsza. Miałem okazji przyjrzeć się jej bliżej.

Nowa Toyota Aygo X. Moda na crossovery trwa

Nowa Toyota Aygo X. Moda na crossovery trwa

Zupełnie nowa Toyota Aygo X pojawi się już w listopadzie. Japoński maluch nie będzie już spokrewniony z modelami Citroena i Peugeota. Auto opracowane od podstaw w Europie zapowiadane jest jako crossover.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test