Dynamika Aygo podkreślona jest przez obniżoną sylwetkę, którą podkreślają felgi z lekkich stopów oraz kabina wzorowana na sylwetce pocisku. Taka trójwymiarowa struktura powoduje, że wybrane elementy, takie jak koła i lampy stają się bardziej wyraziste niż w dotychczasowych modelach Toyoty. Krótkie zwisy z przodu i tyłu auta oraz zaokrąglona przednia linia nadwozia dają Aygo kompaktowy wygląd i niespotykaną jak dotąd przestrzeń wewnątrz auta.

Projekt wnętrza odzwierciedla wygląd zewnętrzny. Konsola środkowa jest utrzymana w dwutonowej kolorystyce, dzięki czemu odnosi się wrażenie większej przestrzeni. Wnętrze Aygo zostało zaprojektowane z myślą o użytkownikach wszelkich gabarytów, również tych bardzo wysokich. Aygo charakteryzuje się najkrótszymi zwisami z przodu i z tyłu pojazdu wśród swoich konkurentów, dzięki czemu udało się uzyskać znacznie większą przestrzeń wewnątrz.

W aucie jest wiele schowków, włączając w to 4 schowki w drzwiach, 8 wysuwanych tacek, 3 uchwyty na kubki, kieszonkę na monety oraz duże lusterka w osłonach przeciwsłonecznych.

Kupując AYGO będzie można wybrać pomiędzy wersją klasyczną i ulepszoną wersją Aygo+. Oba modele posiadają bogate wyposażenie standardowe. Dostępny jest szeroki wybór opcji dodatkowych takich jak: klimatyzacja, pakiety bezpieczeństwa, system audio z dwoma głośnikami oraz odtwarzaczem CD. Otwieranie bez użycia kluczyka, elektrycznie sterowane szyby oraz centralny zamek są wyposażeniem standardowym wersji Aygo+.

W zakresie bezpieczeństwa w Aygo zastosowano 8 poduszek powietrznych (przednie, boczne oraz kurtyny), pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa dla przednich siedzeń, system przypominający o zapięciu pasów, wyłącznik poduszki powietrznej pasażera oraz system ISOFIX. W wyposażeniu standardowym samochodu zastosowano najnowszej generacji ABS i system EBD.

Nowa benzynowa, jednolitrowa, trzycylindrowa jednostka napędowa w technologii VVT-i osiąga moc 68 KM. Przy wadze 69 kg jest najlżejszym silnikiem obecnie dostępnym na rynku. Jednocześnie silnik ten osiąga rekordowo niski poziom zużycia paliwa - 4,6 l/100km oraz emisji dwutlenku węgla (109 g/km CO2). Są to najlepsze wyniki w segmentach A oraz Sub B.

Alternatywą dla 1,0 litrowej jednostki benzynowej będzie, od początku 2006 roku, silnik diesla dostarczany przez koncern PSA. Jednostka ta zbudowana będzie na bazie dotychczasowego silnika o pojemności 1,4 l o mocy 70 KM, które aktualnie stosowany jest w samochodach koncernu PSA. W Aygo silnik ten będzie miał obniżoną moc do 54 kM, co zwiększy jego trwałość oraz pozwoli uzyskać normę emisji spalin EURO IV.

Manualna skrzynia biegów typu MMT, sterowana elektrycznie, będzie szeroko stosowana w nowym modelu Toyoty. Skrzynia ta, w połączeniu z automatycznym sprzęgłem pozwala wybrać tryb pracy automatyczny lub manualny. Ta opcja jest tańszą alternatywą dla tradycyjnych skrzyń automatycznych, ułatwiającą prowadzenie samochodu w ruchu miejskim.