Producent nie bez powodu pokłada duże nadzieje w swoim pickupie. Samochód odniósł wielki sukces, a jak powszechnie wiadomo - apetyt rośnie w miarę jedzenia. W roku 2009 Toyota planuje sprzedać aż 47 tysięcy sztuk Hiluxa zdobywając przez to jeszcze większą część rynku. StylistykaElementem charakterystycznym odmłodzonego Hiluxa jest trapezowy grill z szarym, metalicznym pasem. Przeprojektowano również przedni zderzak. Gamę kolorów karoserii uzupełnią teraz niebieski metalik oraz lakier w odcieniach szarości i brązu. Nowy wzór otrzymały również koła aluminiowe dedykowane dla tego samochodu. Przy zakupie Hiluxa do wybrdu nadal mamy 3 wersje nadwoziowe: Najpopularniejsza Double Cab, Extra Cab oraz Single Cab.WnętrzeKonstruktorzy Toyoty chcieli, aby masywny, surowy wydawało by się pickup sprawiał w środku wrażenie samochodu luksusowego. Pomysł ten udało się zrealizować. Wsiadając do Hiluxa mamy wrażenie wysokiego komfortu. Czteroramienna kierownica z funkcją sterowania radiem oraz dźwignia zmiany biegów zostały obszyte skórą. Poprawiono czytelność wskaźników, rozmieszczenie przycisków oraz ogólną ergonomię kokpitu. Samochód otrzymał bardzo wydajny system klimatyzacji z czytelnym wyświetlaczem oraz intuicyjnie rozmieszczonymi przyciskami regulacji. Dodatkowo wszystkie wersje Double Cab z silnikiem D-4D 3,0 l wyposażone są w nowe, sportowe fotele, zapewniające lepsze podparcie z tyłu i boków, które nie tylko gwarantują doskonały komfort, ale i odznaczają się znakomitym wyglądem. Układ napędowyHilux dostępny jest z dwoma zaawansowanymi silnikami wysokoprężnymi Toyoty - D-4D 2,5 l i D-4D 3,0 l. Jednostki te, należące do drugiej generacji silników wysokoprężnych z układem wtryskowym common-rail, odznaczają się niskim poziomem hałasu i wysoką kulturą pracy, zapewniając znakomite parametry w szerokim zakresie obrotów. Zastosowanie wysoce skutecznych turbosprężarek pozwoliło uzyskać niskie zużycie paliwa i mały poziom emisji niepożądanych substancji.Współpracujący z manualną, pięciobiegową przekładnią silnik D-4D 2,5 l o mocy 120 KM i momencie obrotowym 325 Nm dostępny jest w wariantach z napędem na dwa i cztery koła. Ta znakomita jednostka zapewnia moment obrotowy nie mniejszy od 300 Nm nawet przy niskich obrotach (od 1600 obr./min.). Hilux model 2009 z silnikiem D4D 2,5 l odznacza się zużyciem paliwa w cyklu mieszanym od 7,4 l do 8,3 l / 100 km (w zależności od wersji).Silnik D-4D 3,0 l o mocy 171 KM, dostępny jedynie w wersji Double Cab, zapewnia Toyocie Hilux najlepszy na rynku współczynnik mocy do masy. Moment obrotowy został w wersji z automatyczną przekładnią zwiększony o 17 Nm do 360 Nm w zakresie od 1400 do 3400 obr./min..Wersje z silnikiem D-4D 3,0 l, wszystkie wyposażone w napęd na cztery koła, dostępne są z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów lub nową, pięciobiegową przekładnią automatyczną, wykorzystującą mechanizmy sztucznej inteligencji zdolne dostosować sekwencje zmiany biegów do zmian sytuacji związanych z działaniami kierowcy lub warunkami jazdy. System ten, opracowany przez Toyotę, potrafi ocenić stromość podjazdu lub zjazdu, a także przewidywać zamiary kierowcy i wspomagać jego działania.Zwiększeniu mocy silnika D-4D 3,0 l sprzyja wyrafinowany system zawirowujący. Optymalizuje on charakterystykę mieszanki paliwowo-powietrznej przy niskich prędkościach obrotowych i zapewnia większy moment obrotowy bez konieczności zwiększania obrotów. Oprócz zmniejszenia emisji niepożądanych substancji, pozwala to obniżyć zużycie paliwa, które wynosi od 8,3 l / 100 km przy pięciostopniowej skrzyni manualnej do 8,9 l / 100 km przy nowej, pięciobiegowej przekładni automatycznej (przy poprzednim czterobiegowym automacie było to 9,4 l / 100 km). Hilux D-4D 3,0 l model 2009 ze skrzynią manualną ma prędkość maksymalną 170 km/h, zaś z przekładnią automatyczną - 175 km/h.Po wyposażeniu w specjalny pakiet dla terenów o zimnym klimacie, obejmującym dwa akumulatory, rozrusznik o dużej mocy i dodatkowy kanał ogrzewania tylnej części, silnik D-4D 3,0 l może być wprowadzony we wszystkich krajach Europy.Oba silniki spełniają wymagania norm emisyjnych Euro IV i zapewniają nabywcom modelu Hilux znakomite połączenie przyjemności z jazdy, oszczędności paliwa i niskiej emisji niepożądanych substancji. WyposażenieToyota Hilux ma bardzo elastyczną specyfiakcję jeśli chodzi o standard wyposażenia. Możemy wybrać zarówno surowego, mocnego "woła roboczego" bez zbędnych gadżetów, jak i całkiem przyjemny samochód do wypoczynku i rekreacji. Jeśli to za mało można zdecydować się na bardzo dobrze wyposażone wersje z najwyższej półki. Posiadają one między innymi: automatyczną klimatyzację, tempomat, nawigację z wyświetlaczem graficznym wysokiej jakości, audio z możliwością odtwarzania plików MP3. Hilux 2009 jest dostępny z nową, zamykaną tylną klapą, przydatną w przypadku wyposażenia pojazdu w sztywny dach.BezpieczeństwoToyota Hilux z silnikiem diesla o pojemności 3,0 litrów standardowo wyposażona jest teraz w system stabilizacji toru jazdy VSC oraz mechanizm różnicowy tylnej osi o zwiększonym tarciu LSD (Limited Slip Differential). Jego praca polega na przekazywaniu momentu obrotowego na koła o lepszej przyczepności w sytuacji, gdy któreś z kół zaczyna się ślizgać. W wersji Double Cab samochód może być wyposażony po za czołowymi poduszkami powietrznymi również w poduszki boczne oraz kurtyny chroniące zarówno pasażerów jadących z przodu, jak i z tyłu samochodu. Źródło: Toyota
Toyota Hilux 2009 - Jeszcze lepsza
Toyota Hilux przez lata wypracowała sobie silną pozycję na rynku. Klienci polubili ten model za jego trwałość i niezawodność. Sprzedaż samochodu ciągle rośnie i w roku 2007 wyniosła 39 tysięcy sztuk.