Mirai, pierwszy masowy sedan napędzany ogniwami paliwowymi, zadebiutował na drogach Kanady. Wraz z nowym Priusem i RAV4 Hybrid wodorowa Toyota wzięła udział w EcoRun 2016 – corocznym teście drogowym organizowanym przez Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych Kanady (AJAC). W ciągu 3 dni dziennikarze należący do stowarzyszenia sprawdzali samochody różnych marek wyposażone w nowoczesne napędy. Impreza trwała od 1 do 3 czerwca, a jazdy próbne odbywały się pomiędzy Toronto i Ottawą.

Toyota Mirai to pierwszy seryjnie produkowany samochód Toyoty napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Sercem systemu jest silnik elektryczny, który zasilany jest prądem uzyskiwanym w chemicznej reakcji wodoru z tlenem w ogniwach paliwowych. Wiele elementów napędu pochodzi wprost z aut hybrydowych, gwarantując jakość i niezawodność konstrukcji. Samochód zapewnia zasięg od 550 do 750 km, a tankowanie trwa tylko 3 minuty. Z rury wydechowej ulatnia się para wodna. Auto jest obecnie sprzedawane w Stanach Zjednoczonych, Japonii i 4 państwach europejskich. W tym roku trafi do salonów w kolejnych 3 krajach.

Toyota Prius to najpopularniejsze auto hybrydowe na świecie. Czwarta generacja modelu pojawiła się w polskich salonach w kwietniu tego roku. Jest to pierwszy model zbudowany na nowej platformie Toyota New Global Architecture. Prius spala tylko 3,3 l paliwa na 100 km i emituje 76 g CO2 na km. Jednocześnie daje niespotykane dotąd w tym modelu wrażenia z jazdy, komfort podróżowania i standardy bezpieczeństwa.

Toyota RAV4 to prekursor segmentu SUV, który w kwietniu zadebiutował z innowacyjnym napędem hybrydowym. Jest to najmocniejsza i najbardziej ekonomiczna wersja tego modelu. Dzięki napędowi hybrydowemu na 4 koła auto świetnie trzyma się drogi w każdych warunkach. RAV4 Hybrid zużywa średnio nawet 5,1 l/100 km. Na oszczędną jazdę w mieście ma wpływ możliwość poruszania się na samym silniku elektrycznym do prędkości 50 km/h.