Na dodatek w drugiej połowie obecnej dekady, czyli już za kilka lat, Volvo planuje wprowadzić akumulatory trakcyjne, dzięki którym na jednym pełnym ładowaniu da się przejechać aż 1000 km.

Mierzące około 5 m długości Volvo Concept Recharge nie jest proste do sklasyfikowania. Jak na typowego SUV-a, za dużo w nim minivana. Jak na klasycznego minivana, za dużo w nim SUV-a. A jak na kombi – za dużo w nim i SUV-a, i minivana.

Najbardziej zaawansowanym elementem Volvo Concept Recharge jest LiDAR, czyli radar laserowy, który potrafi dostrzec pieszego z odległości aż ćwierć kilometra i oponę na czarnej nawierzchni ze 120 m. Procesor zarządzający danymi z LiDAR-a dokonuje 254 biliony operacji na… sekundę.

Co ciekawe, LiDAR znalazł się już w pierwszym seryjnym Volvo, czyli dużym elektrycznym SUV-ie EX90. Volvo EX90 ma też nietypowe reflektory, zapożyczone z prototypowego Concept Recharge. Dlaczego nietypowe? Odpowiedź w filmie.