Tylko w marcu, sprzedaż pojazdów bawarskiego koncernu wzrosła o 12,1 proc. - sprzedano 141 701 aut (w roku ubiegłym 126 381) pojazdów. Wszystkie trzy marki zanotowały spory wzrost. Sprzedaż pojazdów marki BMW wzrosła o 12,7 proc. do 117 696 (w roku ubiegłym 104 423) sztuk w badanym miesiącu. Marka MINI sprzedała w marcu 23 880 pojazdy (w roku ubiegłym 21 888; +9,1 proc.), a samochody marki Rolls-Royce zalazły w zeszłym miesiącu 125 nabywców (w roku ubiegłym 70; +78,6 proc.).

Jak mówi Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing - Na niemal wszystkich rynkach motoryzacyjnych wraca nam wzrostowa tendencja sprzedaży. Zanotowaliśmy dobry pierwszy kwartał, bowiem sprzedaż wzrosła o 13,8 proc. W drugim kwartale również planujemy odnotować wyniki lepsze niż w analogicznym okresie zeszłego roku, a to m.in. za sprawą nowego modelu BMW serii 5 oraz nowych modeli BMW serii 3 w wersji coupe i cabrio. W całym 2010 roku planujemy wypracować solidny wzrost o jednocyfrowej procentowej wartości i osiągnąć sprzedaż na poziomie ponad 1,3 mln pojazdów.

Firma BMW Group zanotowała w pierwszym kwartale wzrost sprzedaży na niemal wszystkich motoryzacyjnych rynkach. Osiągnięto rekordowe kwartalne wartości sprzedaży na rynkach wschodzących, czyli w Brazylii (1 658; +131,2 proc.), Rosji (4 668; +11,6 proc.), Indiach (1 314; +32,5 proc.) oraz Chinach (34 179; +106,1 proc.), ale także w Austrii (3 589; +23,1 proc.), Południowej Korei (3 517; +65,8 proc.) i Malezji (967; +14 proc.), na rynkach Ameryki Łacińskiej (4 173; +71 proc. - włączając Brazylię) oraz na Środkowym Wschodzie (3 908; +13,1 proc.).

Mimo ogólnej tendencji spadkowej BMW Group pozostało jedynym niemieckim producentem, który utrzymał zwyżkę sprzedaży na największym pojedynczym rynku, czyli w Niemczech, gdzie firma zwiększyła jeszcze swój rynkowy udział. W trzech pierwszych miesiącach roku sprzedano 56 617 pojazdów (w roku ubiegłym 55 837), co oznacza, iż zarejestrowano tam o 1,4 proc. więcej nowych pojazdów marki BMW oraz MINI w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

W okresie od stycznia do marca w Stanach Zjednoczonych firma odnotowała wzrost o 7,4 proc., sprzedając 55 051 pojazdów (w roku ubiegłym 51 244). Znaczący wzrost zaobserwowano również na innych kluczowych rynkach. Na przykład w Wielkie Brytanii sprzedaż wzrosła o 13,8 proc. do 34 327 sztuk (w roku ubiegłym 30 165), we Francji o 5,2 proc. do 14 462 sztuk (w roku ubiegłym 13 745), a w Hiszpanii o 37,4 proc. do 10 374 sztuk (w roku ubiegłym 7 549).

Po raz kolejny do wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale przyczyniła się największa seria modelowa marki BMW, czyli seria 7 z wartością sprzedaży na poziomie 14 245 (w roku ubiegłym 9 246; +54,1 proc.) oraz modele BMW X5 i X6 o łącznej wartości sprzedaży na poziomie 33 723 pojazdów (w roku ubiegłym 30 784; +9,5 proc.). Innym kluczowym czynnikiem napędzającym sprzedaż w ostatnich trzech miesiącach był model BMW Z4 Roadster, który sprzedano w ilości 6 461 sztuk (w roku ubiegłym 1 563; +313,4 proc.). Wszystkie trzy serie modelowe pozostały światowymi liderami w swoich segmentach rynku.

Model BMW serii 1, który od daty debiutu w 2004 roku znalazł już na świecie milion nabywców, był kolejnym motorem napędowym wzrostu firmy BMW Group - światowego lidera wśród producentów samochodów klasy premium. W pierwszym kwartale roku ten kompaktowy model oferowany w czterech odmianach nadwoziowych zanotował wzrost sprzedaży o 2,4 proc. do łącznej wartości 47 909 sztuk (w roku ubiegłym 46 798). A w segmencie, w którym od lat dzięki modelowi BMW serii 3 firma BMW osiąga najwyższe wskaźniki sprzedaży, zanotowano w badanym okresie rekordową wartość 91 619 sztuk (w roku ubiegłym 89 468; +2,4 proc.).

Ian Robertson powiedział: - Ilość nowych zamówień na dwa debiutujące modele X1 oraz serie 5 wygląda bardzo optymistycznie, bowiem bez problemu przekroczyła nasze i tak już wysokie oczekiwania. Jesteśmy również bardzo zadowoleni z rynkowego przyjęcia nowego modelu BMW serii 5 Gran Turismo. W pierwszych trzech miesiącach roku nowych nabywców znalazło 19 657 egzemplarzy modelu BMW X1 oraz 4 484 modelu BMW serii 5 Gran Turismo. Nowy model BMW serii 5 jest dostępny w Europie od końca marca, a w czerwcu zadebiutuje w USA. Pierwsze dostawy nowych modeli BMW serii 5 Touring oraz MINI Countryman rozpoczną się jesienią 2010 roku i dlatego w drugiej połowie roku należy się spodziewać dalszego wzrostu sprzedaży. Odświeżone modele BMW serii 3 Coupe oraz Convertible, dostępne od końca marca, nadadzą tendencji wzrostowej jeszcze większego rozpędu dodaje Robertson.

W pierwszym kwartale głównym motorem napędowym sprzedaży pojazdów marki MINI był model MINI Convertible, który znalazł najwięcej nabywców. Na świecie sprzedano 5 954 sztuk (w roku ubiegłym 1 878), co oznacza bardzo duży wzrost (+217 proc.). W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zdecydowanie więcej klientów wybrało również modele MINI One Hatch i Clubman. Łącznie sprzedano 12 302 sztuk (w roku ubiegłym 6889/+78,6 proc.).

W pierwszych trzech miesiącach tego roku w segmencie jednośladów osiągnięto dużo lepsze rezultaty niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Sprzedaż była o 20,9 proc. wyższa i osiągnęła wartość 20 840 sztuk (17 232). W marcu bieżącego roku sprzedano 11 541 jednośladów, co oznacza wzrost o 26,8 proc. (w roku ubiegłym 9 100 sztuk).