Udział w lidze EEDC, w której startują czołowi zawodnicy z Europy, był najważniejszy w tegorocznym kalendarzu Treli. Podczas ostatnich zawodów tej serii, które odbyły się 4-5 października w czeskim Brnie, po przejazdach kwalifikacyjnych Trela zajmował dobrą, ósmą pozycję. W walce o czołowe miejsca przegrał z późniejszym zwycięzcą całych zawodów, Bartoszem Stolarskim, ale punkty za miejsce w pierwszej ósemce wystarczyły, by utrzymać trzecią lokatę w klasyfikacji całego sezonu. Najlepszym zawodnikiem EEDC 2014 okazał się partner Pawła Treli z zespołu, Łotysz Kristaps Bluss, a drugie miejsce przypadło rodakowi Blussa, Gvido Elksnisowi.

{ "uuid": "80306663-4be2-59ac-8ebc-f54aec0e2c1a", "caption": "Paweł Trela", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDM7MDA_/882b65724cf59b02b524627b82e166ff.jpg", "contentSources": [ { "uuid": "788c39d5-dfe4-583e-b450-0f70c4965e5e", "name": "Producent", "idref": "788c39d5-dfe4-583e-b450-0f70c4965e5e" } ], "available": { "start": "2018-07-19 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5", "idref": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "882b65724cf59b02b524627b82e166ff", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 660, "width": 1400, "bytes": 643046 }, "asyncAdSlot": null } Paweł Trela
Paweł Trela

Sezon 2014 nie należał do łatwych. Rywalizacja w ramach ligi EEDC na Łotwie, Białorusi, Litwie, Węgrzech, w Polsce i Czechach, do tego starty w trzech eliminacjach nowej polskiej serii Drift Masters Grand Prix i w Irlandii podczas Irish Drift Championship – niezwykle napięty kalendarz sprawiał, że brakowało czasu na treningi i testy sprzętu. W czasie sezonu Trela musiał zmagać się nie tylko z innymi zawodnikami, lecz także… awariami.

Dziś Trela o problemach z autem mówi spokojnie, choć – gdy się zdarzyły – bywał niezadowolony. „Obiecałem sobie na początku sezonu, że będę walczył o podium i podczas każdego startu jeździłem na 100 procent. Nawet wtedy, gdy wydawało się, że wszystko jest przeciwko nam” – komentował po zawodach w Brnie.

{ "uuid": "6ea482ce-972f-541c-8648-6024bfd921c8", "caption": "Paweł Trela", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/Mzg7MDA_/f18d7c793e12e90c289b49abe2c4e08d.jpg", "contentSources": [ { "uuid": "788c39d5-dfe4-583e-b450-0f70c4965e5e", "name": "Producent", "idref": "788c39d5-dfe4-583e-b450-0f70c4965e5e" } ], "available": { "start": "2018-07-19 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5", "idref": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "f18d7c793e12e90c289b49abe2c4e08d", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 935, "width": 1400, "bytes": 536243 }, "asyncAdSlot": null } Paweł Trela
Paweł Trela

Stawianie sobie wyzwań i przesuwanie granic nigdy nie stanowiło dla Treli problemu. Od ubiegłego sezonu startuje nietypowym dla driftingowego świata Oplem GT, którego samodzielnie przystosował do udziału w zawodach. Silnik pochodzi z Toyoty Supry, skrzynia biegów została zmieniona na sekwencyjną, a dziełem Treli są wszystkie wahacze i przednie zwrotnice. Auto waży niewiele ponad 1100 kg, a moc silnika to nawet 900 KM.

Przed kolejnymi wyzwaniami rewizji zostaną poddane silnik i skrzynia biegów, przegląd obejmie także resztę układu napędowego. Na pewno największe zmiany zajdą w zawieszeniu, bo tu zdaniem Pawła Treli i jego mechanika drzemie największy potencjał. Trochę pracy wymagają także amortyzatory, będzie też czas, by zastąpić prototypowe wahacze docelowymi.

O swojej pasji i miłości do samochodu zawodnik opowiada w krótkim filmie „Paweł Trela. Konstruktor”http://www.youtube.com/watch?v=ORhZC6qOn7E&feature=youtu.be