Zwłaszcza wersja kombi z silnikiem 2.0 TDI ma wiele do zaoferowania. Auto z tym motorem pojawiło się2 lata po premierze Vectry B w 1995 r. Więc "choroby wieku dziecięcego" go nie dotyczą. Do stylistyki nie trzeba specjalnie przekonywać. Nadwozie jest naprawdę ładne i może pochwalić się bardzo niskim (Cx=0,28) współczynnikiem oporu powietrza. Pojemne i dopracowane ergonomicznie wnętrzeJest też bardzo praktyczne. W kombi oczywiście najważniejsza jest przestrzeń bagażowa. Vectra wypada pod tym względem całkiem nieźle. Standardowe 460 l pojemności można przez złożenie siedzeń łatwo powiększyć do 1490 l. Wewnątrz jest dużo miejsca, siedzenia wygodne, a pulpit przejrzysty. Przyzwoite są też materiały wykończeniowe, chociaż w większości bardzo ponure. Dopiero w autach po face liftingu (1999 r.) stosowano żywszą kolorystykę. Dużą zaletą jest bogate wyposażenie. Elektrycznie sterowane szyby i lusterka znajdziemy niemal w każdym egzemplarzu, a od 1999 roku standard obejmował też 4 airbagi i klimatyzację.Auto przekonuje do siebie również podczas jazdy. 101-konny turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem (jest też 82-konna odmiana bez turbo) nie czyni go sportowcem, ale jest bardzo elastyczny w przedziale 1700-3500 obr./min i średnio zużywa 6,5 l/100 km. Na słowa uznania zasługują własności jezdne. Vectra ma pewne zawieszenie pozwalające na szybką i jednocześnie komfortową jazdę. Przyzwoite są również hamulce, kombi zatrzymuje się po 40,4 m.Dość często coś we wnętrzu przestaje działać Niestety rozwiązania, które podnoszą przyjemność z jazdy, często są kłopotliwe w eksploatacji. Tak też jest w przypadku wyrafinowanego zawieszenia Vectry. Zwłaszcza tylnego, które wymaga częstych napraw (nawet co 40 tys. km). Również silnik potrafi sprawiać kłopoty, a w zwłaszcza jego osprzęt, np. awaryjny przepływomierz. Zdarzają się też kosztowne w naprawach awarie elektronicznie sterowanej pompy wtryskowej (1-3 tys. zł). W autach z dużym przebiegiem nagminnie występują kłopoty z rozruchem zimnego silnika. W większości przypadków powodem jest zapowietrzenie układu (nieszczelne połaczenia). Trzeba się też przyzwyczaić do dużego zużycia oleju przez silnik - warto to regularnie sprawdzać. Vectrę dręczy zbyt dużo drobnych usterek, takich jak: uszkodzenia wyświetlacza komputera, świecące bez powodu kontrolki, uszkodzone podnośniki szyb czy niedziałająca regulacja świateł. Dlatego przy zakupie warto sprawdzić dokładnie działanie wszystkich urządzeń.Zdaniem fachowca-Vectra kombi warta jest polecenia jako samochód rodzinny i użytkowy. Silnik 2.0 TDI może być bezproblemowy, jeśli wcześniej był właściwie traktowany. Trzeba przede wszystkim przestrzegać elementarnych zasad postępowania dotyczących silnika z turbiną: nie gasić auta od razu po dużym wysiłku i nie przeciążać zimnego silnika. Grzegorz Paszkowskiautoryzowany serwis Opla "Miniewski"NASZ WERDYKTPod względem konstrukcyjnym i zachowania na drodze Vectra B z opisywanym silnikiem to bardzo udany samochód, chociaż oczekując dobrego przyspieszenia, warto poszukać auta z 125-konnym dieslem. Niestety Vectra ma wiele objawów niedokładnego wykonania, które czasami mogą zrazić do tego auta. Naprawy na ogół nie są drogie ze względu dużą popularność modelu i łatwo dostępne zamienniki. Przy zakupie nie warto oszczędzać. Jeśli ktoś wcześniej zaniedbał auto, eksploatacja nie będzie tania. Warto wydać więcej na zadbany egzemplarz.
Opel Vectra kombi 2.0 TDI/DTH - Nie bez kłopotów
Bezawaryjność zawsze była cechą bardzo pożądaną wśród aut używanych i często decydującą przy ich wyborze. Opel Vectra nie jest pod tym względem wzorem, ale przekonuje do siebie wieloma innymi zaletami.