Dlaczego? Bo Subaru było mało znaną marką kojarzącą się z wysokimi kosztami obsługi. Ile w tym prawdy?Obecnie do wysokiej jakości aut Subaru nie trzeba już przekonywać. Ferester nieco zawodzi osoby oczekujące przestronnego bagażnika czy przepastnej kanapy tylnej - po aucie o długości zewnętrznej blisko 4,5 m można oczekiwać nieco więcej. Za to dobrze trzeba ocenić jakość materiałów, a już na pewno ich trwałość. Stylistyka typowo japońska z funkcjonalną deską rozdzielczą.Podstawowe atuty tego modelu to system napędu na cztery koła oraz silniki typu bokser. Odmianę turbo można z całą odpowiedzialnością polecić osobom lubiącym dynamiczną jazdę. Auto ma stosunkowo nisko położony środek ciężkości (jak na SUV-a) i doskonale prowadzi się również na asfalcie.Bezawaryjny nie znaczy tani w eksploatacjiDo Subaru przekonują statystyki niezawodności. To rzeczywiście dobre i trwałe auta gwarantujące przejechanie wielu setek tysięcy km bez większych remontów. Niestety wydatki bieżące są niemałe. Pierwszy to spalanie - średnio ponad 10 l/100 km. Auto (szczególnie wersja turbo) wymaga starannej opieki. Oszczędni lepiej niech wybiorą wolnossącą dwulitrówkę. Turbo ma dwa wałki rozrządu w każdej głowicy, co podwyższa koszt wymiany rozrządu (z użyciem oryginalnych części, co 100 tys. km) do 2000 zł. To dużo jak za rozrząd "paskowy". Mniej więcej taki sam przebieg wytrzymają amortyzatory. Tylne mają funkcję samopoziomowania i kosztują po 2000 zł za sztukę. Zastosowanie "zwykłych" zamienników powoduje niewłaściwe ustawienie zawieszenia. Pozostaje jeszcze wybór napędu. Auta ze skrzynią manualną mają centralny mechanizm różnicowy z "automatem" - koła tylne dopędzane są sprzęgłem wielotarczowym. Obydwa rozwiązania są niemal tak samo trwałe i bezproblemowe. Czasem w "automacie" sprzęgło potrafi się "zawiesić", co skutkuje nierozłączaniem napędu i szarpaniem przy manewrowaniu na nawierzchniacho dobrej przyczepności. Wymiana zaworów z robocizną kosztuje około 1000 zł. Pamiętać też trzeba o stosowaniu takich samych opon z przodu i z tyłu.
Subaru Forester S-turbo - Leśnik z miasta
SUV Subaru nie zdobył takiej popularności, jak bezpośredni konkurenci (np. Toyota RAV4).