Potencjalni nabywcy powinni też znać się choć trochę na mechanice – kto potrafi wykonywać proste naprawy, dużo zaoszczędzi. Wysokoprężne silniki są oszczędne i dość trwałe, szczególnie wolnossące 1.7 (58 KM) i 1.9 D (65 KM). Nieco gorzej oceniamy motor 1.9 TD (82-92 KM), w którym słabym ogniwem jest właśnie turbosprężarka – często nadaje się do wymiany. Koszt zakupu nowej turbiny w ASO będzie dość wysoki, pozostaje więc tylko regeneracja. Wśród powtarzających się awarii Fiata Tipo wymienia się: problemy z cięgnami skrzyni biegów (wypadające biegi), słabej jakości przednie wahacze (szczególnie istotne w cięższych dieslach), szybko psujące się łożyskowanie tylnego zawieszenia, nietrwałe ramiona wycieraczek, przepalające się kostki reflektorów. To oczywiście nie koniec – każde auto cierpi na dużo więcej usterek.

Zła wiadomość jest taka, że w przypadku Fiata Tipo nie uda się zrobić wszystkiego, by mieć spokój na jakiś czas. Niestety, w modelu tym bardzo często trzeba zmagać się z różnego kalibru awariami. Może to być denerwujące. Pewnie dlatego Fiat Tipo coraz częściej trafia na złom, a nie na sprzedaż.