Potencjalni nabywcy powinni też znać się choć trochę na mechanice – kto potrafi wykonywać proste naprawy, dużo zaoszczędzi. Wysokoprężne silniki są oszczędne i dość trwałe, szczególnie wolnossące 1.7 (58 KM) i 1.9 D (65 KM). Nieco gorzej oceniamy motor 1.9 TD (82-92 KM), w którym słabym ogniwem jest właśnie Turbosprężarka – często nadaje się do wymiany. Koszt zakupu nowej turbiny w ASO będzie dość wysoki, pozostaje więc tylko regeneracja. Wśród powtarzających się awarii Fiata Tipo wymienia się: problemy z cięgnami skrzyni biegów (wypadające biegi), słabej jakości przednie wahacze (szczególnie istotne w cięższych dieslach), szybko psujące się łożyskowanie tylnego zawieszenia, nietrwałe ramiona wycieraczek, przepalające się kostki reflektorów. To oczywiście nie koniec – każde auto cierpi na dużo więcej usterek.
Używany Fiat Tipo: Diesel w cenie roweru
Najstarszego Fiata Tipo z silnikiem Diesla pod maską kupić można już za tysiąc złotych, młodsze auto w przyzwoitym stanie nie powinno kosztować więcej niż 4 tys. zł. To tyle, ile zapłacimy za markowy rower. Niestety, Fiat Tipo może okazać się bardzo kłopotliwy podczas eksploatacji. Silnik Diesla to konstrukcja stosunkowo trwała, jednak inne elementy są zdecydowanie mniej odporne na zużycie. Dlatego Fiat Tipo z dieslem kupuje się tak naprawdę z powodu silnika – jeśli jest w kiepskim stanie, trzeba dać sobie po prostu spokój.Zainteresowani kupnem Fiata Tipo powinni szukać aut wyprodukowanych po liftingu (1993 r.), które mają lepsze zabezpieczenie antykorozyjne (choć nie idealne!). W przypadku Tipo najlepiej kupować samochody, które wciąż są użytkowane, a nie takie, które ostatnie lata spędziły pod płotem.