Tradycja napędu 4x4 w seryjnych, dostawczych autach VW sięga 1985 r. Również najnowsza generacja po liftingu może korzystać z dobrodziejstw tego rozwiązania. Oczywiście nie należy liczyć na nadzwyczajną dzielność terenową, o czym świadczą chociażby kąty nadwozia (natarcia/zejścia 21/17o).
Można jednak poprawić te parametry korzystając m.in.z elementów firmy Seikel. Zainstalujemy podwyższone zawieszenie, porządną osłonę pod silnikiem i opony A/T, dzięki czemu prześwit osiągnie atrakcyjne 260 mm.
Nowy Transporter 4x4 otrzymał silnik wysokoprężny 2.0 TDI w dwóch wersjach mocy (140 lub 180 KM z podwójną turbosprężarką).
Efektem ubocznym są korzystniejsze ceny nowych wersji (niższa akcyza). Ale podczas jazdy testowej główną uwagę skupiliśmy oczywiście na walorach trakcyjnych nowego źródła napędu. Nawet słabsza wersja nie ma kłopotów z elastycznością, przyspieszanie jest płynne od najniższych obrotów.
Zużycie paliwa (przynajmniej według wskazań komputera) minimalnie tylko przewyższa dane firmowe. Potężną zaletą Volkswagena jest szeroki wybór wersji nadwozia i wariantów wyposażenia.
Galeria zdjęć
Wersja specjalna swoją nazwę wzięła od rekordowego przejazdu słynnej trasy przez obydwie Ameryki
Obszerne nadwozie, oszczędny silnik, napęd wszystkich kół - takie połączenie daje idealne auto na wycieczki lub do pracy, oto najnowszy Volkswagen T5 4motion
Atrakcyjny wystrój: PanAmericana służyć ma za ciekawy pojazd do dalekich wycieczek. Wersja ta, poza napędem 4x4, otrzymała wzmocnione zawieszenie, podłogę wyłożoną aluminiową blachą i specjalną skórzaną tapicerkę
Potężną zaletą Volkswagena jest szeroki wybór wersji nadwozia i wariantów wyposażenia.