VW T5 Rockton 2.0 TDI - Transporter w wersji Rockton otrzymał prześwit powiększony o 30 mm, napęd na obie osie (Haldex 4. generacji – sterowany elektronicznie) oraz seryjną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. W odmianie Expedition otrzymamy dodatkowo offroadowe opony i skrzynię biegów z przełożeniami dopasowanymi do jazdy terenowej.
To auto zainteresuje geodetów, leśników, osoby zamieszkałe na terenach górskich. Uwaga: to nie jest osobówka! Maksymalnie na pokład zabierzemy 5 osób (Expedition).
Dwulitrowy, podwójnie doładowany diesel rozwija 180 KM oraz 420 Nm, co zapewnia niezłe osiągi i pozwala ciągnąć przyczepę o masie do 3,2 t. Wersja single-cab odznacza się wysokimi zdolnościami terenowymi.
Ciekawa propozycja, choć niektórzy konkurenci są tańsi. Plus za „automat” 8b.
W ekstremalnej sytuacji na jedną oś może trafić nawet 100 proc. momentu. Wprawny kierowca jest w stanie wycisnąć z napędu Achleitnera tyle, że Crafter dotrzyma kroku pełnokrwistym terenówkom.
Cena jest wysoka, ale jeśli pracujecie w bardzo trudnym terenie, nie ma się co wahać.