Marphy. Prototyp ich pierwszego samochodu Model A został pokazany we wrześniu 1902 roku. Począwszy od Modelu D pokazanego w 1904 roku przez ponad 10 lat Cadillaki miały silniki czterocylindrowe. W roku 1915 został pokazany Typ 51, który seryjnie wyposażony był w 5,1-litrową, widlastą ósemkę o mocy 70 KM. Piętnaście lat później w Cadillacu serii 452 liczba cylindrów został podwojona. Był to pierwszy samochód z seryjnie montowanym 16-cylindrowym silnikiem. Jego pojemność wynosiła 7,4 litra, a osiągał z niej 160 KM. Kolejny raz Cadillac zszokował motoryzacyjny świat już po wojnie. Kierujący działem designu Harley Earl zainspirowany kształtem ogona samolotu wykorzystał ten element w stylistyce samochodu. Dzięki temu w roku 1948 powstał pierwszy "skrzydlak" Cadillac Sixty Special. Od tego czasu tylne skrzydła stały się charakterystycznym elementem Cadillaców. Miały coraz większe rozmiary, by osiągnać aż 97 centymetrów w modelu Eldorado z roku 1959.Cadillac był nie tylko znany jako producent aut z wydatnymi ogonami. W koncernie General Motors, do którego należy od roku 1909, pełnił rolę marki aut luksusowych. Potwierdzeniem tego jest oferowane wyposażenie. Od 1953 roku klienci mogli zamawiać samochody z klimatyzacją. Dziewięć lat później już prawie 60 procent Cadillaców było wyposażonych w to urządzenie. Cadillac stał się pierwszym na świecie producentem, który od 1954 roku wszystkie swoje modele wyposażał seryjnie we wspomaganie kierownicy. W roku 1957 prestiżowy model Eldorado Brougham otrzymał elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawienia, pneumatyczne zawieszenie, aluminiowe felgi oraz oddzielne ogrzewanie dla przedniego i tylnego rzędu siedzeń. Obecnie ofertę stanowią futurystycznie wyglądające roadster XLR i sedan CTS będący następcą modelu Catera. Do wyboru są też limuzyny Seville STS i De Ville oraz coupé Eldorado. Dla amatorów pojazdów terenowych przewidziano model Escalade.
Galeria zdjęć
100 lat luksusu i innowacji
100 lat luksusu i innowacji
100 lat luksusu i innowacji