Logo

13 zmian

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Audi jako pierwsze z niemieckich koncernów kojarzących się głównie z prestiżowymi limuzynami odważyło się w 1996 r. pojawić w gronie producentów samochodów kompaktowych.

A3 odniósł europejski sukces, wyprodukowano go ponad pół miliona egzemplarzy. Teraz czas na odświeżenie modelu, Audi zdecydowało się na subtelne modyfikacje i wzbogacenie wyposażenia. Nowe felgi, rozszerzona paleta kolorów, białe szybki kierunkowskazów z tyłu, z przodu gładkie klosze reflektorów i światła przeciwmgłowe zintegrowane ze zderzakiem, z boków lusterka tych samych rozmiarów i powiększone kierunkowskazy - na tym wyczerpuje się lista zmian widocznych z zewnątrz gołym okiem. We wnętrzu uwagę zwraca nowa konsola środkowa, zmieniona kierownica i szlachetniejsze materiały wykończeniowe. Ważniejsze są modyfikacje techniczne. Ośmiozaworowa podstawowa jednostka napędowa zastąpiona zostanie 16-zaworową o tej samej pojemności skokowej (1 KM większa moc, 0,6 l/100 km mniejsze zużycie paliwa). Nowy diesel 1.9 TDI (pompowtryskiwacz) osiąga moc 130 KM. W ofercie znajdzie się 5-biegowy tiptronic jako opcja do najmocniejszych wersji. W zawieszeniu zastosowano mocniejsze stabilizatory, redukujące przechyły boczne i standardowy układ stabilizujący ESP. Ponadto: opcyjny zestaw bocznych airbagów chroniących głowę Sideguard.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: