Hans Ledwinka 14 lutego obchodziłby swoje 130 urodziny. Jego dziełem są takie rozwiązania konstrukcyjne jak bezramowe podwozie z centralną rurą, bezprzegubowa wahadłowa oś, silnik z przeciwbieżnymi tłokami chłodzony powietrzem zamontowany za tylną osią czy opływowe nadwozie bez stopni na progach auta. Rozwiązaniami Ledwinki zainspirował się później Ferdynand Porsche przy konstrukcji legendarnego Garbusa.

Swoje pomysły Ledwinka wykorzystał przy projektowaniu samochodów marki Tatra w latach 20- i 30-tych. Dla Tatry Ledwinka pracował od roku 1897, a już jako główny konstruktor firmy w latach 1911 do 1914 jako pierwszy wprowadził do produkcji seryjnej hamulce na wszystkich czterech kołach.

Ledwinka prawie całe życie poświęcił marce Tatra, a po drugiej wojnie światowej przez sześć lat był niesłusznie więziony w czechosłowackim więzieniu. Jesień swojego życia przeżył w Monachium jako doradca techniczny.