Pierwszym porównaniem, jakie opisaliśmy na łamach naszego tygodnika, był dwuczęściowy test dziewięciu samochodów małolitrażowych. Wzięły w nim udział: Fiat Punto, Ford Fiesta, Nissan Micra, Opel Corsa, Peugeot 106, Renault Clio, Renault Twingo, Seat Ibiza i Volkswagen Polo. Zwycięsko z tej rywalizacji wyszedł ten ostatni, gdyż wyróżniał się najbardziej przestronnym wnętrzem, znakomitymi właściwościami jezdnymi i elastycznym silnikiem. Jego wadami były natomiast największe zużycie paliwa w teście oraz wysoka cena.
1996 - Drugi wymiar Skody i pierwsze zdjęcia nowej Corolli
15 listopada zadebiutowała nowa limuzyna klasy średniej – Skoda Octavia. „Stylistyka, ocynkowane nadwozie i wnętrze są w całości dziełem czeskich projektantów i konstruktorów. Octavia jest pierwszym modelem Skody bazującym na płycie podłogowej Volkswagena, a konkretnie – następnej generacji Golfa, korzysta więc z rozwiązań technicznych niemieckiego producenta. Na polskim rynku Skoda Octavia spodziewana jest w przyszłym roku.”
Natomiast na niemieckiej autostradzie udało się nam przyłapać zamaskowaną nową Toyotę Corollę: „Pierwsze fotografie pokazują, że będzie miała bardziej zaokrąglone kształty i charakterystyczny wlot powietrza z przodu. Tył z mocno pochyloną szybą i dużymi piątymi drzwiami. We wnętrzu więcej miejsca i wyższy komfort. Produkowana w zakładach Toyoty w Europie nowa Corolla trafi na polski rynek najprawdopodobniej w kontyngencie ’98”.
1997 - „Czwórka” na piątkę
Wrzesień 1997. Jedną z gwiazd salonu samochodowego we Frankfurcie jest Golf IV. „Produkowany od 1974 roku model będzie teraz oferowany w czwartym wcieleniu z siedmioma silnikami. Golf to wizytówka Volkswagena – auto, które decyduje o wysokości zysków firmy.”
1998 - Już gotowy do drogi
Następca Cinquecento, najpopularniejszego na polskim rynku samochodu, jest już gotowy! Jego kształty, osiągi, wielkość Fiat okrywał dotychczas tajemnicą. Uchylamy jednak jej rąbka. Dziś przedstawiamy po raz pierwszy prawdziwe oblicze Seicento. Następca Cinquecento do salonów sprzedaży trafi najprawdopodobniej w pierwszej połowie 1998 roku. Wcześniej będzie pokazany w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie, a w Polsce zobaczymy go z pewnością na targach motoryzacyjnych w Poznaniu. Prawdopodobnie Seicento otrzyma podstawową jednostkę napędową o pojemności 900 ccm i mocy 41 KM. Natomiast wersja Sporting wyposażona zostanie w silnik 1100 ccm.Czy gruntowne odmłodzenie CC pozwoli jego następcy utrzymać pierwszą pozycję na rynku, zobaczymy niebawem. Na pewno jest to ostatni moment na podjęcie rywalizacji w tym segmencie z autami pięciodrzwiowymi.”
1999 - Crashtesty, nowości i adrenalina
Powrót do przyszłości: Citroën skonstruował samochód będący reminiscencją słynnego modelu 2CV, produkowanego przez cztery dziesięciolecia. Nowy C3 pomyślany został przede wszystkim jako auto miejskie.De Tomaso – zapomniana trochę włoska fabryka ekskluzywnych aut sportowych znów daje o sobie znać. Na 40. urodziny przygotowała sporą niespodziankę – model Guara Spyder.
Co tam fruwanie – pod takim tytułem ukazał się test rajdowych gwiazd: Subaru Imprezy 2.0 GT oraz Mitsubishi Carismy GT Evo 5. To samochody ze sportowym charakterem, które budzą emocje nieporównywalne z niczym innym.
Skoda kontynuuje tradycję nadawania łacińskich imion żeńskich swoim modelom. Po Felicii i Octavii nadszedł czas na Fabię. Tym razem jednak wkracza do produkcji firmy z Mlady Boleslavia zupełnie nowa koncepcja samochodu.na lotnisku w Modlinie odbyła się impreza West McLaren Mercedes Adrenaline. Podczas niej zaprezentowano: dwuosobowy samochód Formuły 1, sportowego Mc-Larena GTR-a oraz wyścigową ciężarówkę.
2000 - Fascynująca technika
W czasie tegorocznego salonu paryskiego był jedną z najmocniej obleganych gwiazd. Nowy niemiecki superbolid Carrera GT prezentowany był jako studium, ale Porsche gotowe jest produkować ten samochód seryjnie – w odpowiednio małej serii i za odpowiednio duże pieniądze. Mówi się o 2003 r. i cenie powyżej 700 tys. marek za sztukę. Srebrny roadster robi wrażenie. Carrera GT przyspieszać ma od startu do 200 km/h w niecałe 10 s i rozpędzać się do ponad 330 km/h. Zatrzymać ją pomogą ceramiczne tarcze hamulców.”
2001 - Jazda najszybszymi samochodami świata
W jubileuszowym, 300. numerze naszego tygodnika przetestowaliśmy siedem superszybkich samochodów sportowych: McLarena F1, Porsche 911 Turbo, Brabusa E V12, Lamborghini Diablo VT, Jaguara XJ 220, Ferrari F40 oraz Bugatti EB 110. Wszystkie osiągały maksymalną prędkość ponad 300 km/h. Najszybszy okazał się – zaprojektowany przez byłego konstruktora Formuły 1 Gordona Murraya – McLaren, którego prędkościomierz zatrzymał się na 374 km/h. Był to też najdroższy z testowanych pojazdów – kosztował 1,4 miliona marek. W tym samym numerze przetestowaliśmy także Fiata Seicento Sporting 1.1 MPI. Ten sportowy samochód rodem z Polski osiągał maksymalną prędkość 150 km/h. Za kwotę 32 500 zł dostaliśmy auto wyposażone w jedną poduszkę powietrzną, centralny zamek oraz elektrycznie sterowane szyby.
2002 - Nowa forma
Najnowsza primera to pierwsza konstrukcja wyznaczająca nowy kierunek w sposobie projektowania aut. Czy wywoła rewolucję w klasie średniej? Kiedy w 1990 roku pojawił się pierwszy model Primery, od razu otrzymał etykietę auta solidnego, ale spokojnego, niewyróżniającego się niczym szczególnym pod względem stylistycznym. Niestety, europejscy klienci byli już jednak mocno znudzeni statecznym wizerunkiem auta.Trzecia generacja Nissana Primery zdecydowanie zrywa z dotychczasowym trendem. Nie ulega wątpliwości, że pod wieloma względami wywoła zamieszanie w klasie średniej. Projektanci zaskakują jednobryłową formą, odchodząc tym samym od klasycznego, trójbryłowego sedana. Przeważają smukłe linie z nisko opadającą przednią i tylną szybą oraz duże reflektory głęboko wnikające w błotniki i pokrywę silnika. Pionowe lampy z tyłu auta podkreślają elegancję samochodu.”
2003 - Gorące coupé – Alfa Romeo GT
Alfa romeo umiejętnie potrafi połączyć tradycję ze współczesnymi sportowymi emocjami, o czym przekonaliśmy się już nieraz. Teraz mediolańczycy dorzucili coś jeszcze – funkcjonalne i dające się dość elastycznie kształtować wnętrze, co w przypadku coupé należy do rzadkości. Specjaliści od marketingu doszli do przekonania, że współczesny odbiorca tego typu samochodów, choć kocha rzeczy oryginalne, nie zamierza wcale w imię indywidualności rezygnować z komfortu. Zresztą Alfa Romeo ma w swojej ofercie czysto sportowe coupé – odnowione ostatnio GTV. Na miejsce prezentacji nowego modelu wybrano Monte Carlo, gdzie mimo natłoku najbardziej luksusowych samochodów świata Alfa GT nie pozostawała niezauważona, o czym świadczy znaczna liczba obracających się za nią głów. W Polsce nowa Alfa powinna się pojawić w I kwartale 2004 roku.”
2004 - Roomster to nazwa najnowszego konceptu Skody. Krzyżówka wielkoprzestrzennego auta z roadsterem wyruszyła w trasę promocyjną, aby zdobyć nowych klientów.
2005 - Niemieckie Ferrari
5 litrów pojemności, 10 cylindrów, 40 zaworów, 7 biegów i 507 KM. Do tego świetne zawieszenie, potężne hamulce, tylny napęd i 19-calowe koła. Na takie spotkanie czeka się z niepokojem. Wsiadając do tego samochodu, trudno nie zgrzeszyć, bo w BMW M6 nawet anioł mógłby stracić prawo jazdy. Napęd najmocniejszego coupé bawarskiej marki zapewnia niesamowite osiągi. Konieczne było założenie elektronicznych cugli, które nie pozwalają pędzić szybciej niż 250 km/h. M6 jest owocem fascynacji najnowocześniejszą techniką.
2006 - Sportowiec z ludzką twarzą
Nadchodzi nowa »tetetka« – po raz kolejny piękna, mocna i szlachetna. Już pierwsza generacja Audi TT wzbudzała duże emocje. Firma ma doświadczenia w budowaniu sportowych aut, a nowy model jeszcze bardziej powinien rozgrzewać serca wielbicieli ostrej jazdy. Już pierwszy rzut oka pokazuje, że zmiany nie mają kosmetycznego charakteru. Zupełnie nowa linia dachu i światła. A co dopiero przód. »Tetetka« ma najładniejszą »twarz«, jaką zaprojektował szef designu Audi. Czy TT może być konkurencją dla Porsche? I tak, i nie! Z jednej strony jest to samochód o sportowych genach. Z drugiej jednak w porównaniu z konkurencją robi wrażenie pojazdu bardziej przyjaznego w codziennej eksploatacji. Choć po przejechaniu kilku kilometrów zawieszenie wydaje się twarde, to wjazd na gorszą nawierzchnię nie kończy się bólem kręgosłupa.”
2007 - Powrót w wielkim stylu
Prezentacja nowego Fiata 500 urosła we Włoszech do rangi święta narodowego. Uroczysty debiut auta w Turynie podziwiało ponad 100 tys. osób. Nie będzie to samochód dla nas. Producent, opierając się na image’u popularnego auta, zbudował nowoczesny, świetnie wyglądający, ale drogi pojazd.
2008 - Mały, ale za to dobry!
Po 12 latach od debiutu Ka Ford wypuścił nową generację swojego najmniejszego auta. Samochód jest teraz jeszcze bardziej funkcjonalny i kompaktowy, a jeździ się nim jak dużym autem! Pierwsze Ka było pojazdem, który już w chwili debiutu wzbudził wiele kontrowersji – połączenie ostrych linii z obłościami było wówczas czymś zupełnie nowym i przykuwającym uwagę. W porównaniu z nim Ka z roku 2008 aż takich emocji nie budzi, choć oczywiście jego stylistyce nic zarzucić nie można – po prostu małe nowoczesne auto. Ka nie chce być śmiesznym samochodzikiem, lecz dobrym. Mimo że mierzy tylko 3,62 m długości, sprawia wrażenie bardzo dorosłego i wyrośniętego pojazdu. Nowoczesne? Oczywiście! Modne? Tak, ale z pewnością już nie tak rewolucyjne, jak poprzednik. Za to Ford zdecydował się skończyć z szarościami wnętrza – teraz przyszedł czas na feerię barw!”
2009 - Auta marzeń i rzeczywistość
Mercedes SLS jest nowym numerem 1 na liście rzeczy nieosiągalnych, kolejnym obiektem pożądania, na który wydalibyście cały majątek. Cena – poza zasięgiem