Dzisiaj przedsiębiorstwo zatrudnia prawie 3 000 osób, które pracują w 30 krajach. Przez 20 lat fabrykę w Bolechowie opuściło 14 tys. pojazdów, które można spotkać w 600 miastach na 3 kontynentach.

Od 1994 roku Krzysztof Olszewski prowadził w Polsce Biuro Sprzedaży Neoplana. Pierwszy autobus miejski z fabryki w Bolechowie wyjechał 22 marca 1996 roku. Spółka Neoplan Polska założona przez Krzysztofa i Solange Olszewskich zdobyła zamówienie na dostawę siedemdziesięciu dwóch autobusów do Poznania. To on wprowadził autobusy niskopodłogowe na polski rynek, który w latach dziewięćdziesiątych był spragniony nowoczesności i rozwijał się w przyspieszonym tempie.

W ciągu kolejnych pięciu lat od produkcji pierwszego Neoplana przedsiębiorstwo rozwijało się coraz dynamiczniej. Zamówienia spływały z całej Polski, a zatrudnienie młodej spółki wzrosło prawie piętnastokrotnie.

Pod koniec XX wieku Olszewscy zbudowali własny, nowoczesny autobus. Opracowali zupełnie nową konstrukcję szkieletu ze stali nierdzewnej, która miała sprostać wymagającym warunkom drogowym i klimatycznym Polski. Wraz z premierą Solarisa Urbino w 1999 roku firma wkroczyła na ścieżkę przyspieszonego rozwoju. Produkt wymyślony i zbudowany w Bolechowie okazał się strzałem w dziesiątkę i szybko stał się najchętniej kupowanym autobusem miejskim w kraju. Po roku od premiery Solaris wyjechał na ulice Europy, najpierw do Czech i Słowacji oraz zadebiutował w Niemczech.

W nowe tysiąclecie przedsiębiorstwo wkroczyło jako spółka Solaris Bus & Coach, które zaczęło się liczyć na rynkach europejskich i zdobywać intratne kontrakty. Dzisiaj produkuje nie tylko autobusy, ale także autobusy z napędem elektrycznym i hybrydowym oraz tramwaje.