W minionym sezonie do Audi dołączył Peugeot.Wszystko już kiedyś było, ale bez zwycięstwa Audi z silnikiem wysokoprężnym nie jest pierwszym pojazdem z taką jednostką napedową ścigającym się w Le Mans. Bracia Jean i Jacques Delettrez wystawili do 24-godzinnego wyścigu pojazd o nazwie Delettrez z 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem Diesla o pojemności 4395 ccm. Niestety, nie osiągnęli mety, w połowie dystansu zabrakło im paliwa. Podobnie nieudanie zakończyły się dwa kolejne starty braci. W 1950 roku na torze pojawił się inny pojazd z jednostką wysokoprężną – MAP. Było to pierwsze auto w Le Mans z silnikiem umieszczonym centralnie, jednak także nie ukończyło zawodów. W sezonie 2004 udział Loli zmotorem Caterpillar V10 TDI zakończył się po kilku godzinach ścigania.Do najważniejszego w bieżącym sezonie starcia obu firm doszło na Circuit de la Sarthe podczas najsłynniejszego 24-godzinnego wyścigu. Miał to być rewanż za miniony rok, w którym zwycięsko z rywalizacji wyszli Niemcy. Tym razem jednak francuska ekipa przygotowała bardzo szybkie "908".Na długim dystansie liczy się nie tylko szybkość Początkowo wydawało się, że zostanie przerwana seria sukcesów Audi. Peugeoty, które starannie zmodernizowano przed startem (obniżono m.in. środek ciężkości), były szybsze na okrążeniu od swych rywali o kilka sekund. Niemieckie samochody były jednak oszczędniejsze i rzadziej zjeżdżały do boksów na tankowanie. Zwycięski pojazd w alei serwisowej pojawił się tylko 32 razy, a na całą obsługę stracił zaledwie 31 minut i 56 sekund. W nocy na tor spadł deszcz. Na mokrej nawierzchni dużo lepiej spisywały się Audi R10. Niemieckie auta w takich warunkach nie traciły już do rywali. 76. wyścig 24 Heures du Mans wygrali Włoch Rinaldo Capello (po raz trzeci), Duńczyk Tom Kristensen (po raz ósmy – absolutny rekord) i Szkot Alan McNish (po raz drugi) na Audi R10 TDI. Kolejne miejsca na podium zajęły ekipy Peugeotów 908 HDi FAP: Marc Gene, Nicolas Minassian i Jacques Villeneuve oraz Franck Montagny, Christian Klien i Riccardo Zonta.
24 godziny Le mans - Starcie tytanów
Okazało się, że diesle pomyślnie mogą brać udział w zawodach. Jednostki charakteryzowały się dużą mocą oraz niskim zużyciem paliwa, co jest niezwykle istotne przy dłuższych zawodach.