Wartość kontraktu obejmującego zakup pojazdów oraz ich serwisowanie przez okres 10 lat to blisko 50 mln złotych.

Solaris dla MPK Łódź to przede wszystkim istotny wkład miejskiego przewoźnika w ochronę środowiska. Solarisy, które trafią do Łodzi, będą spełniać restrykcyjną normę czystości emisji spalin Euro 5, która całkowicie obowiązywać ma w Europie od 2009 roku.

Zakup Solarisów Urbino 18 to również wyraz troski łódzkiego przewoźnika o komfort mieszkańców miasta. 18-metrowe autobusy to pojazdy w pełni niskopodłogowe, co oznacza dla pasażerów łatwiejsze przemieszczanie się w autobusie. Autobusy posiadają tzw. funkcję przyklęku - możliwość obniżenia na przystanku wejścia do autobusu o około 7 cm, a więc często do poziomu chodnika. Wszystkie autobusy posiadają rampę dla wózków inwalidzkich/dziecięcych oraz specjalne miejsca przeznaczone do bezpiecznego zamocowania wózka. Cechą charakterystyczną wszystkich autobusów marki Solaris jest także opadająca w prawą stronę linia przedniej szyby. To nie tylko element nowoczesnego design, ale także rozwiązanie polepszające widoczność, dzięki któremu kierowca lepiej widzi dzieci czekające na przystanku autobusowym, blisko krawężnika. Przegubowe Solarisy Urbino 18 mogą zabrać na pokład 169 pasażerów, z czego 42 może skorzystać z miejsc siedzących.

"Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że podejmujemy współpracę z tak znaczącym w naszym kraju przewoźnikiem autobusowym, jakim jest MPK Łódź. Współpraca ta z pewnością będzie satysfakcjonująca dla obu stron, a w szczególności dla pasażerów łódzkiego MPK, którzy już wkrótce po ulicach Łodzi będą mogli podróżować nowymi, wygodnymi i przyjaznymi środowisku Solarisami" - powiedział na uroczystości podpisania umowy Wiesław Cieśla, Dyrektor Sprzedaży Autobusów Miejskich Solaris Bus & Coach.

"Zakup autobusów firmy Solaris Bus & Coach S.A. jest elementem konsekwentnie prowadzonej od kilku lat wymiany taboru w MPK-Łódź Spółka z o.o. Wraz z Solarisami, które wkrótce przyjadą do Łodzi, miejski przewoźnik wzbogacił się w tym czasie aż o 154 nowe autobusy, mogąc zastąpić nimi pojazdy najbardziej wysłużone. Dotychczasowe dostawy zwiększyły liczbę pojazdów niskopodłogowych miejskiego przewoźnika do 77,8 procent całego taboru. Dzięki temu Łódź ma najnowocześniejsze autobusy w Polsce" - mówi dr Krzysztof Wąsowicz, Prezes Zarządu MPK-Łódź.