MTM postarał się o dodatkowy filtr powietrza i inne oprogramowanie silnika, w efekcie czego Golf, który wjechał do garażu MTM z zaprzęgiem 210 KM, wyjeżdża z niego z silnikiem o mocy 270 KM. Warto przypomnieć, że tyle koni oferuje Golf R, czyli najmocniejszy kompaktowy Volkswagen wszech czasów. Osiąga on maksymalnie 250 km/h, natomiast ogranicznik w MTM podcina skrzydła modelowi GTI dopiero przy 265 km/h. Podobno bez ogranicznika auto mogłoby osiągnąć 300 km/h… Można przypuszczać, że Golf przygotowany przez MTM szybciej osiąga setkę niż seryjne GTI (6,9 s). Inne zmiany to 19-calowe, czarne obręcze oraz większe hamulce (380x34 mm) pochodzące od Brembo.
270 koni w Golfie GT1
MTM dokonał niewielkich przeróbek pod maską Golfa GTI i znalazł tam dodatkowe 60 koni. W efekcie GTI jest tak samo mocne jak Golf R.