Rajd Magurski będzie podwójną eliminacją - w jego ramach rywalizować będą zawodnicy w Mistrzostwach Polski oraz Pucharze Polskiego Związku Motorowego. W RSMP zgłosiły się 52 załogi, w PPZM - 34 w PPZM.

W mistrzostwach Polski mają pojechać 24 samochody w klasie N4, dwa w Super 2000 (Maciej Lubiak w Fiacie Punto i Tomasz Czopik w VW Polo). Zgłoszenia nadesłało dwóch ukraińskich kierowców - Władymir Petrenko oraz Jurij Protasow. Tomasz Czopik i Glib Zagoryi zostali zgłoszeni przez kijowski ACE Racing.

Z czołówki ubiegłorocznej punktacji brakuje jedynie Michała Kościuszki. Stąd też kibice na trasie nie zobaczą żadnego pojazdu klasy Super 1600 (podobnie jak rok temu nie wystartują Peugeoty 206). Subaru Poland Rally Team firmuje start Leszka Kuzaja i Szymona Ruty. Sebastian Frycz ( Subaru Impreza) reprezentuje - dzięki pomocy Tomasza Czopika - PSO Michelin Rally Team. Zespół Lotosu ograniczył w tym roku rajdowy skład do Michała Bębenka.

Dodatkowo Krzysztof Orski (Volkswagen Golf) reprezentuje Lotos w klasie historycznej. Dawny zawodnik gdańskiego koncernu, Mariusz Stec - zmienił barwy - zamiast żółtego, przywiezie białego, świeżo zbudowanego Mitsubishi Lancera Evo IX. Zbigniew Staniszewski szykuje come back w takim samym modelu, Paweł Dytko - na razie Evo VIII. Klasę N4 zasilił Centrozap-MSC Team 07 z Bartłomiejem Grzybkiem i Jakubem Wysockim, a także Tomasz Trembicki, Marcin Pasecki oraz Robert Luty.

Zdobywca Pucharu PZM, Jan Chmielewski wzmocni klasę A7 - szykuje w Krakowie Clio RS, przejęte z tyskiego ProRally. Janek nie wybrał jeszcze pilota. Bartłomiej Boruta zapowiada nowe Clio RS Ragnotti. Piotr Maciejewski i Grzegorz Grzyb wsiądą do Citroenów C2 R2 (ten drugi z Joasią Madej). Osiem załóg zgłosiło się w Peugeotach 206 XS, ale nie będą rywalizować w ramach Rajdowego Pucharu Peugeot. Po jednym samochodzie liczą klasy A5, N3 i N2. Zamyka listę klasa historyczna z trzema pojazdami.

W związku z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, organizatorzy Rajdu Magurskiego zmienili trasę imprezy, przygotowując wersję asfaltową - w piątek i sobotę pozostawiono w programie po dwa odcinki, przejeżdżane trzykrotnie. Łączna długość trasy wynosi 383,76 kilometra, z czego 159,03 km to odcinki specjalne.

Uczestnicy I rundy Pucharu PZM mają do przejechania trzy pętle z dwoma odcinkami, w sumie 179,96 kilometrów (64,38 km prób specjalnych).

Harmonogram pierwszej rundy RSMP:Piątek, 2 lutego: godzina 14.00 - start (Gorlice Rynek); 14.29 - serwis A (Klimkówka); 15.07 - OS 1 (Oderne 20,02 km); 15.43 - OS 2 (Skwirtne 6,00 km); 16.31 - serwis B (Klimkówka); 17.09 - OS 3 (Oderne 20,02 km); 17.45 - OS 4 (Skwirtne 6,00 km); 18.51 - OS 5 (Oderne 20,02 km); 19.27 - OS 6 (Skwirtne 6,00 km); 19.58 - serwis C (Klimkówka); 21.11- meta etapu (Gorlice Stadion).

Sobota, 3 lutego: 8.00 - start (Gorlice Stadion); 8.24 - serwis D (Klimkówka); 9.02 - OS 7 (Leszczyny 20,91 km); 9.47 - OS 8 (Regietów 6,08 km); 10.45 - serwis E (Klimkówka); 11.23 - OS 9 (Leszczyny 20,91 km); 12.08 - OS 10 (Regietów 6,08 km); 13.06 - serwis F (Klimkówka); 13.44 - OS 11 (Leszczyny 20,91 km); 14.29 - OS 12 (Regietów 6,08 km); 15.12 - serwis G (Klimkówka); 16.00 - meta (Gorlice Rynek); 16.10 Parc Ferme (Gorlice Stadion).

Puchar PZM pojedzie tylko w sobotę, 3 lutego: 9.30 - serwis A (Klimkówka); 10.08 - OS 1 (Kunkowa 15,38 km); 10.53 - OS 2 (Regietów 6,08 km); 11.51 - serwis B (Klimkówka); 12.29 - OS 3 (Kunkowa 15,38 km); 13.14 - OS 4 (Regietów 6,08 km); 14.12 - serwis C (Klimkówka); 14.50 - OS 5 (Kunkowa 15,38 km); 15.35 - OS 6 (Regietów 6,08 km); 16.18 - serwis D (Klimkówka); 17.06 meta (Gorlice Rynek); 17.16 Parc Ferme (Gorlice Stadion).

Jak na razie zima nieco zakpiła z organizatorów - gdy tylko zmienili trasę, spadł śnieg. Jednak trudno przewidzieć, jaka aura będzie w przyszły weekend i nie ma się co dziwić działaczom - bezpieczeństwo zawodników jest zawsze rzecza nadrzędną...

Źródło: Autoklub, Rajd Magurski