Chodzi o rewolucyjne przedsięwzięcie wykorzystujące sieć internetową (w późniejszym okresie planowane jest również wykorzystanie innych form przekazu) mające na celu zachęcanie zwykłych ludzi do wzięcia udziału w tworzeniu samochodu, który w przyszłości ma stać się najbardziej lubianym autem wśród Włochów. Projekt "500 wants you" przedstawia się wiec jako olbrzymie laboratorium online, dzięki któremu użytkownicy będą mogli poznawać założenia stylistyczne nowego samochodu, wypowiadać się na temat własnych preferencji, proponować swoje własne pomysły i po raz pierwszy w historii mieć aktywny wpływ na kształt produktu końcowego. W rzeczywistości, strona internetowa http://www.fiat500.com będzie swojego rodzaju bazą pomysłów i oczekiwań użytkowników. Najlepsze prace zostaną ocenione i być może wykorzystane podczas tworzenia samochodu. Stronawww.fiat500.com zaczyna zdobywać bezprecedensowe poparcie publiczności o czym świadczy 10.000.000 wejść na stronę. Ponadto, dzięki "Concept Lab" uzbierano ponad 130.000 projektów, zapowiedzi akcesoriów i personalizacji nowego modelu.
365 dni do premiery
Debiut nowego pojazdu jest bardzo ważnym wydarzeniem, któremu towarzyszy projekt o nazwie "500 wants you". Jest to multimedialne, interaktywne laboratorium stworzone przy ścisłej współpracy z turyńskimi filiami agencji Leo Burnett oraz Arc.