Z przeprowadzonych badań wynika, że aktywny system bezpieczeństwa może zapobiec nawet 80 proc. wypadków spowodowanych poślizgiem. Coraz więcej krajów wprowadza przepisy nakazujące montaż ESP we wszystkich nowych autach. W Europie te regulacje dotyczą wszystkich samochodów, które uzyskały homologację po październiku 2011 roku. Wszystkie pojazdy produkowane na Starym Kontynencie będą wyposażane w system ESP od 2014 roku.Obowiązek seryjnego montażu ESPw autach o masie nie przekraczającej 4,5 t został już wprowadzony w Stanach Zjednoczonych. W najbliższych latach takie regulacje wejdą w życie w: Rosji, Korei, Japonii i Australii.

Obecnie Bosch oferuje system stabilizacji toru jazdy 9. generacji, który jest bardziej kompaktowychrozmiarów i waży dużo mniej - 1,6 kg, podczas gdy pierwsza wersja 4,3 kg. Z biegiem czasu obniżono także koszt produkcji układu, co wpłynęło na upowszechnienie stosowania go również w mniejszych i tańszych pojazdach.

„ESP® jest najważniejszym systemem bezpieczeństwa w pojeździe zaraz po pasach bezpieczeństwa i w minionych latach przyczynił się do uratowania życia wielu ludziom” – w taki sposób Gerhard Steiger, Prezes działu branżowego Bosch Chassis Systems Control podsumował wyniki licznych badań skuteczności systemu. „Od roku 2010 produkujemy na świecie więcej systemów ESP® niż ABS” – powiedział Steiger, potwierdzając tym samym światowy trend w stronę poprawy bezpieczeństwa jazdy.

75 milionów systemów ESP od Boscha Foto: Auto Świat
75 milionów systemów ESP od Boscha