Logo

Actros poraz drugi

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Reflektory wykonane są teraz z przezroczystego szkła i opcjonalnie występują z lampami ksenonowymi. Do wyboru mamy kabiny z jednym lub dwoma miejscami do spania. Do dyspozycji kierowcy jest mnóstwo schowków, których ilość w stosunku do poprzednika została zwiększona dwukrotnie. Nie zabrakło także rozkładanego stolika oraz lodówki. Wyposażenie uwzględnia wymogi komfortu i bezpieczeństwa. Obejmuje ono między innymi elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, ABS czy układ SR (Stabilitätsregelung), który jest odpowiednikiem ESP w autach osobowych. Przyjęcie wygodnej pozycji za kierownicą umożliwia jej dwupłaszczyznowa regulacja oraz ustawiany na wysokość fotel. Nowością ma być w Actrosie pojedyncza, szeroka opona tylnej osi zastępująca koła bliźniacze. Zaletami takiego rozwiązania mają być m.in. oszczędność paliwa dzięki zmniejszonemu ciężarowi oraz zoptymalizowane opory toczenia, co przedłuża żywotność ogumienia. Tego typu opony dostępne będą jako opcja. Nowa rodzina Actrosów obejmuje ciągniki siodłowe, modele z otwartą skrzynią ładunkową oraz wywrotki, które mogą mieć do wyboru 6 wersji kabiny oraz 12 możliwości odstępu między osiami. Do napędu Actrosa będą służyć silniki V6 o mocy 320 lub 456 KM oraz V8 o mocy 503 i 578 KM. Zmodernizowany Actros do sprzedaży w Polsce ma trafić na początku przyszłego roku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu