Model ten miał premierę w 2006 roku. Najpierw jako koncept podczas salonu samochodowego w Detroit, a kilka miesięcy później już jako wersja seryjna. Design tego auta powstał w kalifornijskim studio.
Na rok modelowy 2010 wygląd Acury RDX znacznie zbliży się do pozostałych modeli marki. Główne zmiany dotyczą przedniej części pojazdu, gdzie zastosowano nowy zderzak i wyraźniejszą atrapę wlotu powietrza chłodnicy. Zmodernizowany został tez tylny zderzak i pojawiły się nowe obręcze kół z metali lekkich.
Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik i-VTEC o pojemności skokowej 2,3 litra z turbosprężarką i zmienna geometrią łopatek. Ta jednostka dysponuje mocą 176 kW (240 KM) przy 6000 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 352 Nm przy 4500 obr./min. Ogranicznik obrotów zaczyna działać przy 6800 obr./min.
Nowością w ofercie RDX jest możliwość wyboru systemu napędu – przedniego lub SH-AWD. Standardem dla obu będzie pięciostopniowa przekładnia automatyczna z możliwością sekwencyjnych zmian przełożenia.
Acura RDX ma długość całkowitą 4635 mm, szerokość 1870 mm, wysokość 1655 mm oraz rozstaw osi 2650 mm. Wnętrze jest pięcioosobowe, posiada automatyczną klimatyzację, system audio, łącze do i Poda i Bluetooth i kamerę cofania.. Podstawowa wersja Acury RDX bez podatku kosztuje 34.520 dolarów amerykańskich.