Acura TL, najważniejszy model marki, bazuje konstrukcyjnie na amerykańskiej wersji sedanu Honda Accord, a na rynku północnoamerykańskim walczy z modelami Lexus GS, Infiniti M, BMW serii 5 czy Mercedes-Benz klasy E. Na kilka miesięcy po premierze ósmej generacji amerykańskiego Accorda na rynek wchodzi również bliźniacza Acura TL.
Samochód stylistycznie nawiązuje do ostatniej generacji Acury TSX (w Europie znanej jako Honda Accord), tak więc nie brakuje mu dynamizmu i sportowego zacięcia. W odróżnieniu od większości konkurencyjnych pojazdów zrezygnowano z obłych kształtów i postawiono na ostre linie.
Podstawę oferty tworzy 6-cylindrowy silnik o pojemności 3,5 l oferujący moc 209 kW (284 KM) i moment obrotowy 344 Nm. Silnik połączono z 5-biegowym automatem i napędem przednich kół. Ciekawszą ofertą wydaje się wersja TL SH-AWD, która otrzymała 6-cylindrowy silnik 3,7 VTEC z rozrządem SOHC, który wykorzystuje system zmiennych faz rozrządu i skoku zaworów tak dla zaworów ssących, jak i wydechowych zintegrowany na jednym wałku rozrządu. Silnik produkuje moc 228 kW (310 KM) i moment obrotowy 372 Nm. Również ta wersja na razie dostępna będzie wyłącznie z 5-biegowym automatem z manetkami pod kierownicą, ale w przyszłym roku w ofercie powinna pojawić się również 6-stopniowa przekładnia manualna.
Wersja SH-AWD otrzymała napęd na wszystkie koła o tej samej nazwie, który dodatkowo umożliwia rozdzielanie momentu obrotowego pomiędzy tylne koła. Zawieszenie modelu Acura TL tworzą z przodu podwójne wahacze trapezowe, z tyłu oś wielowahaczowa. Podstawowa wersja jeździ na 17-calowych kołach, dla TL SH-AWD standardem są koła w rozmiarze 245/45 R 18, opcjonalnie zastąpić je można rozmiarem 245/40 R 19.
Osiągów auta producent na razie nie podał, znane są natomiast rozmiary samochodu. Na długość Acura TL mierzy 4966 mm, na szerokość 1880 mm, na wysokość 1453 mm, a rozstaw osi ma długość 2776 mm. Dla porównania – rozmiary BMW serii 5 to odpowiednio 4840 x 1845 x 1465 mm, rozstaw osi 2890 mm, a BMW serii 7 5040 x 1900 x 1490 mm.