Na specjalnie przygotowanym BMW zaczął jeździć w wyścigach pojazdów turystycznych. Największy sukces w nowym rozdziale sportowej kariery Alessandro wydarzył się na innym niemieckim torze Motopark leżącym niedaleko Lausitz, gdzie zdarzył się tamten pechowy wypadek.W pierwszym wyścigu w Oschersleben Zanardi wywalczył ósmą pozycję. Dzięki regulaminowi mistrzostw dawało mu to pierwszą pozycję startową w następnej rundzie. Alessandro nie zmarnował tej szansy. Mimo bardzo zaciętych ataków Jörga Müllera i Andyego Priaulxa Zanardi nie popełnił żadnego błędu i nawet na chwilę nie oddał pozycji lidera. Decydujący manewr niemiecki kierowca postanowił przeprowadzić na ostatnim okrążeniu tuż przed metą. Alessando odparł atak Jörga, który na chwilę znalazł sie poza torem i na dodatek stracił jeszcze drugie miejsce.Na torze w Oschersleben miał miejsce sportowy debiut nowego Seata Leona. Ponieważ w WTCC są zabronione testy na torach, na których rozgrywa się mistrzowskie rundy, hiszpańska firma musiała uzyskać specjalną zgodę FIA na codrive. Dzień przed zawodami Jordi Gene woził gości po trasie Motoparku. Później w wyścigach zajął siódme i czwarte miejsce. W następnym wyścigu w Walencji do Leonów wsiądą pozostali kierowcy Seata - Rickard Rydell i Peter Terting.
Aleksander Wielki
W 2001 roku podczas wyścigu German 500 na torze EuroSpeedway w Lausitz doszło do tragicznego wypadku, w którym Alessandro Zanardi stracił obie nogi powyżej kolan. Dwa lata później dzielny włoski kierowca wrócił do sportu samochodowego.