Na początku produkcji Alfa Romeo Milano otrzyma do dyspozycji sześć jednostek napędowych, wszystkie będą z turbodoładowaniem. Podstawowym silnikiem będzie dobrze znany czterocylindrowy 1,4 Turbo o mocy 88 kW (średnie zużycie paliwa 6,1 l/100 km). Kolejny to 1,4 MultiAir Turbo, który zadebiutował podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem w modelu MiTo. Przy mocy 125 kW jego średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 5,7 l/100 km.
Chlubą włoskiego koncernu jest jednostka 1759 DI Turbo, która w tym roku zaprezentowana została w modelach 159, Brera i Spider. Milano otrzyma mocniejszą (172 kW) wersję, której średnie zużycie paliwa wynosi 7,5 l/100 km.
Wszystkie trzy silniki benzynowe będą miały przekładnię manualną, 1,4 MultiAir Turbo otrzyma dwusprzęgłową DDCT.
Jednostki wysokoprężne to: 1,6 MultiJet (77 kW i 4,3 l/100 km), 2,0 MultiJet o mocy 103 kWi średnim zużyciu oleju napędowego 4,7 l/100 km oraz 125 kW zużywający tylko 4,8 l/100 km. Najmocniejszy będzie też oferowany z dwusprzegłową przekładnią DDCT.
Do wyboru będą dwie opcje wyposażenia Progression i Distinctive. Do podstawowej wersji będzie można zamówić Junior Pack, a do pozostałych także Sport Pack i luksusowy Sprint Pack.
Model Milano powstał na koncernowej platformie C-Evo, na której zbudowano Fiata Bravo.
Premiera nowego włoskiego modelu zaplanowana została na marcowy salon samochodowy w Genewie w marcu 2010 roku.
Tym samym wysłużona Alfa 147 doczeka się po dziesięciu latach następcy.