Kierownictwo Alfa Romeo jest bardzo zadowolone z przyjęcia modelu 8C Competizione i już w czerwcu br. przedstawi nowy model, który do niego będzie nawiązywał. Tym razem nie będzie to auto dla milionerów, ale mniejsze i bardziej dostępne. Jego zewnętrzne wymiary to długość 4,06 m, szerokość 1,72 m i wysokość 1,44 m. Włoski producent oczekuje dużego zainteresowania i dobrej sprzedaży.
Nieoczekiwanie nowy model otrzymał nietradycyjną nazwę Mi.To. W rzeczywistości zawiera ona w sobie dwa symbole, a konkretnie ważne dla tej marki nazwy miejscowości - Mediolan i Turyn.
Nowa Alfa napędzana będzie jednym z czterech silników benzynowych lub wysokoprężnych z turbosprężarką o mocy od 66 do 114 kW. W przyszłości do palety jednostek napędowych dołączą jeszcze mocniejsze. Nowością będzie elektroniczny system Alfa DNA, czyli D jako Dynamicm N jako Normal i A jako All-weather, który umożliwi dostosowanie pracy silnika, hamulców, zawieszenia i skrzyni biegów do aktualnych warunków drogowych i oczekiwań kierowcy. Standardowo auto będzie wyposażone w system stabilizacji VDC.
Producent oczekuje, ze mała Alfa zdobędzie znakomity wynik w testach zderzeniowych EuroNCAP. Auto będzie w sprzedaży od połowy 2008 roku.