Fiat porównuje technologię MultiAir w silnikach benzynowych z wprowadzeniem systemu wtryskowego common rail i turbodiesli, które miały premierę w 1997 roku w modelu Alfa Romeo 156. Po dwudziestu latach
Nowa rodzina silników oparta jest na rewolucyjny sposobie sterowania zaworami i została zaprojektowana w dywizji Fiat Powertrain Technologies. Ta rewolucyjna nowość w dziedzinie konwencjonalnych silników spalinowych zapewnia wzrost mocy o 10 proc., maksymalnego momentu obrotowego o 15 proc. , przy obniżeniu zużycia paliwa o 10 proc. Pozytywnym rezultatem jest także obniżenie zawartości cząsteczek stałych w spalinach o 40 proc.
Po dwudziestoletnim okresie prac rozwojowych, w którym najwięcej problemów stworzyła zbyt mała niezawodność, inżynierowie osiągnęli upragniony kompromis. MultiAir pracuje ciszej, jest lżejszy i tańszy.Po raz pierwszy w MiTo
Pierwszym silnikiem rodziny MultiAir (produkowany w Termoli) jest 1,4 l 16V montowany do Alfa Romeo MiTo. Najsłabsza wersja ma moc 77 kW (105 KM), doładowana Turbobenzina 99 kW (135 KM) i najmocniejsza 125 kW (170 KM). To jest przeznaczona do sportowych wersji Quadrifoglio Verde.
Silnik bez turbodoładowania będzie montowany z przekładnią pięciostopniową, a z turbem otrzyma sześciostopniową. Częścią standardowego wyposażenie jest system Start&Stop, który połączony jest z GSI (Gear Shift Indicator) ułatwiającym oszczędną jazdę przy maksymalnym wykorzystaniu momentu obrotowego.
Najmocniejsza wersja Quadrifoglio Verde jest wyposażony w nowe aktywne zawieszenie, które Alfa Romeo opracowała z Manetti Marelli.Alfa MiTo 1,4 MultiAir – parametry silnikówModel1,4 MPI 105 HP1,4 TB 135 HP1,4 TB 170 HPPojemność skokowa [cm3]136813681368Cylindry4/44/44/4Moc [kW / obr./min]77/650099/5000-5250125/5500Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min]130/4000180-206/1750230-250/2500Prędkość maksymalna [km/h]187207219Przyspieszenie 0-100 km/h [s]10,78,47,5Średnie zużycie paliwa [l/100 km]5,85,66
Výbavy
Alfa Romeo opublikowało specyfikacje modelu MiTo z silnikami MultiAir przeznaczonego na rynek włoski. Podstawowa wersja Progression posiada m.in. system stabilizacji VDC z elektronicznym dyferencjałem Q2, system audio z CD/MP3 i sześcioma głośnikami, 16-calowe stalowe obręcze kół z oponami 195/55 R16.
W bogatej ofercie wyposażenia dostępnego za dopłatą producent oferuje m.in. 17-calowe koła, dwustrefową automatyczną klimatyzację, sensory parkowania z tyłu pojazdu, wielofunkcyjne koło kierownicy, bezprzewodowy systemBlue&Me,Blue&Nav z nawigacją satelitarną, elektrycznie otwierane okno dachowe, światła mgłowe, reflektory bi-ksenonowe, system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS, tempo mat, podgrzewane lusterka zewnętrzne, system audio marki Bose.