Alfa Romeo zachęcone sukcesem prestiżowego 8C Competizione już w czerwcu zaprezentuje nowy model, który stylistycznie nawiązuje do ekskluzywnego sportowca. Tym razem nie będzie to jednak kosmicznie drogi pojazd, ale atrakcyjny i dostępny hatchback. Rozmiary zewnętrzne auta wynoszą 4,06 x 1,72 x 1,44 m, a Alfa Romeo oczekuje, że samochód stanie się ulubieńcem przede wszystkim młodszej generacji.
Samochód niesie nazwę Mi.To, która pochodzi od pierwszych liter miast Milano i Torino (Mediolan i Turyn). Pierwsze jest tradycyjnym ośrodkiem wzornictwa przemysłowego, drugie miejscem, w którym nowe auto będzie produkowane.
Na rynek auto przyjdzie z gamą czterech silników wspomaganych turbosprężarką - zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych - o mocy 66 do 114 kW (90 - 155 KM). W przyszłości mają się pojawić jeszcze mocniejsze wersje. Wygląd auta wzorem 8C Competizione jest dynamiczny, atrakcyjny i nowoczesny (co podkreślają na przykład światła hamowania z diod LED).
Nowością będzie system elektroniczny Alfa DNA. Za pomocą trzech trybów (D - Dynamic, N - Normal i A - All-weather) możliwe będzie wybranie jednej z trzech charakterystyk pracy silnika, hamulców, układu kierowniczego, zawieszenia i skrzyni biegów. W standardzie oferowany będzie system stabilizacji VDC. Alfa Romeo oczekuje, że "małe 8C" otrzyma najwyższą ocenę w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Wnętrze, którego fotografie właśnie opublikowano, nie wskazuje, że chodzi o najmniejszy, a co za tym idzie najtańszy model marki. Stylistyka utrzymana jest na najwyższym poziomie, niezapomniano o sportowych korzeniach marki oraz najnowszych trendach. Na zdjęciach najprawdopodobniej widzimy wnętrze wersji topowej, jednak ciekawa faktura deski rozdzielczej będzie chyba wspólnym znakiem wszystkich wersji.
Alfa Mi.To ma trafić na rynek już w lecie tego roku.