W Alfa Romeo podjęli ostrą walkę z konkurencyjnym Mini i wszystko wskazuje na to, że walka jeszcze się zaostrzy. Szeroki wachlarz oferowanych silników, który obejmuje podstawową jednostkę wolnossącą 1,4 MPI o mocy 58 kW (79 KM), turbodoładowany 1,4 T-Jet w dwóch wersjach mocy (88 kW/120 KM i 114 kW/155 KM) oraz dwa turbodiesle 1,3 JTD (66 kW/90 KM) i 1,6 JTD (88 kW/120 KM), w najbliższym czasie jeszcze się poszerzy. Oprócz zapowiedzianego już MiTo GTA z nową jednostką 1,75 Turbo o mocy 169 kW (230 KM) firma przygotowuje kolejną ostrą wersję, która otrzyma przydomek Veloce.

Premiera auta odbędzie się w kwietniu podczas salonu samochodowego AutoRAI w Amsterdamie i w odróżnieniu od GTA bezpośrednio po przedstawieniu MiTo Veloce trafi na rynek. O nowej wersji wiadomo jedynie tyle, że otrzyma turbodoładowaną jednostkę benzynową 1,4 T-Jet, tym razem podrasowaną do 132 kW (180 KM). Dokładnie tyle produkuje Abarth Grande Punto Esseesse wyposażony w ten sam silnik. Można więc się domyślić, że osiągi obu modeli będą bardzo zbliżone. Przypomnijmy, że ostry Fiat od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 7,7 s.

Słowo veloce (po włosku szybki) nawiązuje do bogatej historii Alfa Romeo. Pojawiło się m.in. na legendarnym coupe Gulia Sprint GT Veloce (później tylko GT Veloce) z lat 1965-76, ukrywa się również w skrócie modelu GTV.