Jak wynika z danych opublikowanych przez ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów), w ciągu pięciu pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedaż nowych aut osobowych na Starym Kontynencie (kraje UE-27 oraz EFTA) wyniosła nieco ponad 6 milionów sztuk. To wynik o 0,4 proc. niższy w zestawieniu z wynikiem zanotowanym w tym samym czasie w 2010 roku.

Alfa Romeo, mimo niesprzyjających okoliczności panujących na rynku motoryzacyjnym, jest na fali i umacnia swoją pozycję w Europie poprzez rosnący poziom sprzedaży. Od pierwszych dni stycznia do końca maja 2011 roku dealerzy Alfy Romeo w Europie sprzedali 65 557 aut, co oznacza wzrost o 53,9 proc. w porównaniu z wynikiem z 2010 roku. To najwyższy procentowy wzrost sprzedaży, jeśli wziąć pod uwagę 15 producentów wymienionych w zestawianiu stowarzyszenia ACEA.

Dobra passa Alfy Romeo trwa także w Polsce, gdzie samochody ze "scudetto" na masce znajdują coraz więcej zwolenników. W ciągu pięciu miesięcy br. klienci nad Wisłą kupili 626 nowych Alf, wśród których największą popularnością cieszyły się modele Giulietta (338 sztuk) oraz MiTo (217 sztuk). To o ponad 200 sztuk lepszy wynik w odniesieniu do analogicznego okresu sprzed roku. Do jeszcze lepszych rezultatów sprzedaży przyczyni się z pewnością wprowadzona właśnie do polskiej oferty Alfa Giulietta wyposażona w nową automatyczną skrzynię biegów z podwójnym suchym sprzęgłem "Alfa TCT".

Przypominamy, że po MiTo, Giulietta to drugi model marki, w którym występuje ta nowoczesna automatyczna skrzynia biegów, dostępna z silnikiem 1,4 MultiAir o mocy 170 KM ("Najlepszy nowy silnik roku 2010" zdaniem jury International Engine of The Year) oraz z jednostką 2,0 JTDM-2 o mocy170 KM.