Początek wyścigu na torze Silverstone należał do aktualnego mistrza świata i lidera mistrzostw Sebastiana Vettela. Niemiec po starcie wyprzedził ruszającego z pierwszego pola Marka Webbera. TO trzecią lokatę walczyli Fernando Alonso i Lewis Hamilton. Vettel szybko wypracował sobie bezpieczną przewagę nad rywalami. Umiejętnie bronił prowadzenia, a kibiców najbardziej fascynowała rywalizacja Hamiltona i Alonso. Niemiec wyprzedzał w pewnym momencie rywali już o ponad pięć sekund.
Na 28. okrążeniu Vettel niespodziewanie stracił prowadzenie. Mechanicy zespołu Red Bull Racing zbyt długo wymieniali opony, bo aż 11 sekund. Wówczas na pierwszą pozycję awansował Alonso, bo w boksach był również Webber. Vettel powrócił za Lewisem Hamiltonem na trzeciej pozycji. Niemiec nie był jedynym kierowcą, który miał tego dnia problemy ze swoimi serwisantami.
Na 40. okrążeniu jeden z mechaników McLarena nie zdążył dokręcić prawego przedniego koła Jensonowi Buttonowi i ten musiał wycofać się z wyścigu. Po objęciu prowadzenia Alonso jechał coraz lepiej, a na 33. okrążeniu ustanowił rekord okrążenia i powiększył przewagę nad Hamiltonem do niemal 7 sekund. Brytyjczyk musiał jednak oszczędzać paliwo i został jeszcze wyprzedzony przez Webbera.
Ostatecznie ten wyścig wygrał Fernando Alonso, a za nim linię mety minęły dwa bolidy zespołu Red Bull Racing. To pierwsze w tym sezonie zwycięstwo kierowcy zespołu Ferrari.
Grand Prix Wielkiej Brytanii 2011 - wyniki
Poz. | Nr | Kierowca | Zespół | Okr. | Czas/strata | Start | Punkty |
1 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 52 | 1:28:41.196 | 3 | 25 |
2 | 1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 52 | +16.5 s | 2 | 18 |
3 | 2 | Mark Webber | RBR-Renault | 52 | +16.9 s | 1 | 15 |
4 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 52 | +28.9 s | 10 | 12 |
5 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 52 | +29.0 s | 4 | 10 |
6 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 52 | +60.6 s | 9 | 8 |
7 | 17 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 52 | +65.5 s | 12 | 6 |
8 | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 52 | +75.5 s | 16 | 4 |
9 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 52 | +77.9 s | 13 | 2 |
10 | 19 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 52 | +79.1 s | 18 | 1 |
11 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 52 | +79.7 s | 11 | - |
12 | 10 | Witalij Pietrow | Renault | 52 | +80.6 s | 14 | - |
13 | 11 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 51 | +1 okr. | 15 | - |
14 | 12 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 51 | +1 okr. | 7 | - |
15 | 15 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 51 | +1 okr. | 6 | - |
16 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 50 | +2 okr. | 20 | - |
17 | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin-Cosworth | 50 | +2 okr. | 22 | - |
18 | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 50 | +2 okr. | 23 | - |
19 | 22 | Daniel Ricciardo | HRT-Cosworth | 49 | +3 okr. | 24 | - |
NUK | 4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 39 | niedokręcone koło | 5 | - |
NUK | 18 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 25 | kolizja | 19 | - |
NUK | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 23 | wyciek oleju | 8 | - |
NUK | 21 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 10 | wyciek oleju | 21 | - |
NUK | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 2 | awaria przekładni | 17 | - |