Obecna strategia zakłada wprowadzenie Cadillaca na wszystkie rynki, w tym także do Europy. Do końca br. na Starym Kontynencie działać ma ok. 175 punktów dilerskich. Pierwszym samochodem, przy projektowaniu którego uwzględniono oczekiwania europejskich nabywców, jest nowy Cadillac STS, którego sprzedaż na większości rynków europejskich rozpocznie się w maju br. Zbudowany na platformie o kodowej nazwie Sigma samochód otrzymał napęd na koła tylne. Ma zwrócić na siebie uwagę tych, którzy wcześniej myśleli o zakupie BMW serii 5, Mercedesa klasy E czy Lexusa GS. Będą też diesleWygląd auta jest bardzo "amerykański", podobnie jak silniki. Pierwszy to jednostka V6 o mocy 257 KM, drugi to widlasta "ósemka" rozwijająca 325 KM. Ich moc bierze się nie tylko z imponującej pojemności. W obu wykorzystano m.in. system zmiennej geometrii kanałów dolotowych oraz technikę zmiennych faz rozrządu. Zużycie paliwa można dzięki temu uznać (oczywiście w zestawieniu z osiągami i masą pojazdu) za umiarkowane. W obu wersjach silnikowych auto występuje z pięciobiegowym "automatem" pozwalającym także na ręczny wybór przełożenia. W przyszłym roku europejską paletę silników uzupełnić ma jednostka wysokoprężna. Zapewnienia można traktować poważnie - mniejszy Cadillac BLS z dieslem zaprezentowany zostanie już we wrześniu br.Na razie mogliśmy przejechać się autami z silnikami benzynowymi. Oba robią bardzo dobre wrażenie. Duże, pozornie ociężałe auto przyspiesza bez najmniejszego wysiłku. Imponuje kultura pracy obu jednostek, zresztą słychać je tylko przy bardzo wysokich prędkościach obrotowych wału korbowego. Wysoko należy też ocenić własności jezdne samochodu.Mnóstwo elektronikiObie wersje silnikowe oferowane będą w odmianie Elegance. Wyposażenie seryjne obejmie m.in. układ StabiliTrak (odpowiednik ESP) i system audio firmy Bose, a w modelu V8 - także aktywne zawieszenie oraz hamulce firmy Brembo. W tabeli podaliśmy już polskie ceny auta. Sprzedażą zajmie się warszawska firma Autopol. Nie wiadomo dokładnie kiedy, bowiem umowę z Cadillac & Corvette Europe (działa niezależnie od europejskich struktur GM) zawarto przed zaledwie kilkunastoma dniami.
Alternatywa z USA
Należąca do General Motors marka z dumą informuje, że okres zapaści ma za sobą. W USA zajęła 3 miejsce w segmencie aut luksusowych, wyprzedzając Mercedesa (lepsi są jedynie BMW i Lexus).