Na taką emocjonalną opinię zasłużył sobie w latach 90. przede wszystkim suchymi liczbami, wyrażającymi moc (powyżej 400 KM), maksymalny moment obrotowy (powyżej 600 Nm), przyspieszenie (0-100 km/h w mniej niż 5 s), prędkość maksymalną (bliską 300 km/h) i pojemność skokową silnika (7990 ccm). Stworzenie nowej generacji samochodu ekstremalnego nie jest zadaniem łatwym. Z założenia następca nie może być przecież gorszy od poprzednika. Żeby zapewnić Viperowi na kolejną dekadę reputację bezkompromisowego sportowca, Daimler-Chrysler, do którego należy marka Dodge, postawił na zwiększenie mocy, zmniejszenie masy i poprawę właściwości jezdnych. Tak Amerykanie wyobrażają sobie samochód sportowy XXI wieku.Sercem tego urządzenia jest 10-cylindrowy silnik widlasty, prawdziwy big-block o potężnej pojemności 8,3 l. Umieszczony z przodu przekazuje napęd na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej. Dane dotyczące mocy i momentu obrotowego są oszałamiające: 500 KM i 678 Nm. Osiągów producent na razie nie podaje, ale nie trzeba wielkiej wyobraźni, żeby przewidzieć co stanie się z tym samochodem o masie niewiele ponad półtorej tony, gdy wsiądzie do niego kierowca spragniony mocnych wrażeń. Na szczęście niezależne zawieszenie kół o szerokim rozstawie (tył/ przód 1469/1547 mm) i opony o rozmiarze 275/35 ZR 18 z przodu i 345/30 ZR 19 sprzyjają dobremu trzymaniu się drogi, a potężne tarcze hamulcowe zapewnić powinny odpowiednie opóźnienie.Nowy Viper jest dwuosobowym kabrioletem o "szczuplejszej", bardziej eleganckiej sylwetce niż dotychczas. Wprowadzenie do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych rocznika 2003 planowane jest na sierpień 2002 r., w Europie pojawi się - jako Chrysler Viper - najprawdopodobniej w 2003 r.
Amerykańska żmija
Viper (ang. żmija) jest dla wielu Amerykanów uosobieniem fascynacji prowadzeniem samochodu.