W tej sytuacji trzej panowie Edmond Moyet, Emile Akar i Joseph Lamy założyli nową firmę Amilcar, która miała budować cyclecary. Prototyp nowego auta powstał w 1921 roku. Był to bardzo prosty pojazd z 2-miejscowym nadwoziem, napędzany 4-cylindrowym silnikiem o poj. 903 ccm. Kolejne modele były już bardziej skomplikowane. Najpopularniejsze stały się wersje sportowe oznaczane jako CGS i CGSs z obniżoną karoserią. Dział sportowy zdominował działalność firmy. Powstawały coraz to mocniejsze konstrukcje wyposażone nawet w kompresory Rootesa. Nie gwarantowało to jednak firmie przetrwania i przejęła ją grupa finansowa La Sofia, która w 1937 roku odsprzedała część udziałów Hotchissowi. Firma przetrwała do 1939 roku. Prezentowany model C3 (5CV) z nadwoziem cabriolet Luxe powstał w 1933 roku. 4-cylindrowy, dolnozaworowy silnik o pojemności 877 ccm i mocy 21 KM pozwalał osiągać prędkość 95 km/h.
Amilcar typ C3 1933 rok Francja
Po I wojnie światowej rząd francuski, aby pobudzić koniunkturę i zaspokoić potrzeby młodych ludzi, usankcjonował nową kategorię pojazdów nazwanych cyclecar. Miały to być małe, 3- lub 4-kołowe pojazdy z silnikami o pojemności do 1100 ccm i wadze nieprzekraczającej 350 kg.
Auto Świat
Amilcar typ C3 1933 rok Francja