Opel spodziewa się, że największą popularność zdobędzie turbodoładowana, dwulitrowa jednostka wysokoprężna o mocy 110 kW/150 KM z układem wtrysku bezpośredniego common-rail. Będzie ona współpracować z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów lub z sześciobiegową przekładnią automatyczną ActiveSelect. Najsłabszy silnik benzynowa jednostka 2.4 o mocy 104 kW/141 KM z dwoma górnymi wałkami rozrządu i jednym wałkiem wyrównoważającym. Inteligentny napęd na cztery koła wykorzystuje elektronicznie sterowany, elektro-hydrauliczny mechanizm różnicowy, który zapewnia optymalny podział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś. Napęd jest w pełni zintegrowany z systemami ABS i ESP.Inne standardowe funkcje obejmują hydrauliczne wspomaganie hamulców (HBA), aktywne zabezpieczenie przed dachowaniem (ARP) i system kontroli zjazdu ze wzgórza (HDC). System HDC umożliwia Antarze bezpieczny zjazd ze stromego zbocza ze stałą prędkością. Opcjonalnie dostępny jest również system stabilizacji przyczepy (TSA). Układ hamulcowy wyposażono w tarcze wentylowane. Prasowa prezantacja Antary została połączona z otwarciem nowego Europejskiego Ośrodka Designu w Russelsheim. Niemal 350 osób, opracowuje tam nowe produkty dla Saaba, Opla, Vauxhalla i niektórych modeli Saturna.Więcej na temat Opla Antary już w najbliższy poniedziałek w 20 numerze AŚ. Zapraszamy!
Antara w produkcji
Początkowo w Antarze dostępne będą trzy poprzecznie montowane silniki. Najsilniejsza jednostka benzynowa V6 ma pojemność skokową 3,2 litra, moc 165 kW/224 KM i współpracuje z automatyczną skrzynią biegów z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń ActiveSelect.