Na salonach motoryzacyjnych obok aut, które od konstrukcji seryjnych różnią się jedynie szczegółami, zawsze możemy obejrzeć popisy możliwości designerów, które prezentują ewentualną wizję motoryzacji za kilkanaście lat. Firma już od trzech lat organizuje także konkurs dla młodych stylistów - zwycięski projekt jest realizowany w skali 1:1 i prezentowany podczas salonu w Paryżu. Sportowy bolid z własną tożsamościąNajwiększe emocje i zainteresowanie podczas przedparyskiej prezentacji wzbudził model 907. Choć w sylwetce auta można odnaleźć wiele elementów charakterystycznych dla pojazdów sportowych innych marek (np. wysunięty jak w Mercedesie SLR przód), "907" jest Peugeotem "z krwi i kości" - charakterystyczne łezkowate reflektory, umieszczony w chromowanym trapezie lew czy choćby duży wlot powietrza w zderzaku, który do tego samochodu pasuje jak do żadnego innego Peugeota, sprawiają, że projekt jest bardzo oryginalny i niepowtarzalny. Nawet z tyłu (co wcale nie jest takie oczywiste) designerom udało się bardzo ciekawie nawiązać do obecnej gamy modeli firmy - charakterystyczny kształt tylnych lamp i duże logo firmowe na klapie sprawiają, że francuskie Gran Turismo nie pomyli się z żadną inną marką. Mocno wyciągnięty przód mierzącego 4,37 m auta skrywa prawdziwe monstrum - 12-cylindrowy, widlasty silnik 6.0 o mocy 500 KM. Króćce ssące zaworów dolotowych umieszczono pod "szklaną wystawką" na środku przedniej maski. Krótki wał napędowy przekazuje olbrzymią moc do umieszczonej przy tylnej osi 6-biegowej skrzyni. Karoseria 907 jest oparta na lekkim, karbonowym monocoque [struktura nośna nadwozia jest jednym, nierozbieralnym elementem, do którego montowane są podzespoły - zawieszenie, silnik]. Dzięki takiej konstrukcji inżynierom udało się ograniczyć masę pojazdu do 1400 kg. Stosunek masy do mocy jest podobny jak np. w samochodach Ferrari.Przednia szyba rozciąga się także na dach i prawie bez widocznego łącznika przechodzi w tylną. Tuż za przednimi kołami umieszczono wloty powietrza do silnika, a w progach chromowane końcówki rur wydechowych. Elegancko, ale spartańskoWnętrze Peugeota zostało wykończone brązową skórą i jasnoszarą alcantarą. Choć do obsługi klimatyzacji, systemu audio i nawigacji zastosowano ciekłokrystaliczny wyświetlacz z funkcją dotykowego wyboru opcji, obrotomierz i prędkościomierz są analogowe. Prawie na każdym salonie motoryzacyjnym Peugeot wystawia sportowe bolidy, które nigdy nie trafiają do produkcji. Może tym razem coś się zmieni?
Apetyt na sukces
Prezentacja w paryskim centrum wystawienniczym stała przede wszystkim pod znakiem samochodów koncepcyjnych. Peugeot ma w tej dziedzinie spore osiągnięcia.