Te unikalne samochody będą się różniły m.in. wyposażeniem oraz elementami stylistycznymi wnętrza i nadwozia, zastrzeżonymi tylko dla tej serii.
Rezerwacja supersamochodu Arrinera Hussarya „33” będzie możliwa wyłącznie po wpłaceniu zaliczki.
Prace nad obecną stylistyką najszybszego trwały 14 miesięcy, podczas których bryła nadwozia została poddana m.in. badaniom aerodynamicznym przy prędkości 360 km/h. Szereg analiz i testów przeprowadzono przy współpracy z Politechniką Warszawską (MEiL) pod kierownictwem prof. nzw. dr hab. inż. Janusza Piechny.
To właśnie z myślą o komforcie przeprojektowano kokpit - dzięki czemu kierowcy doświadczą subtelnie dobranego balansu między swobodą przestrzeni, a specyfiką wnętrza charakterystyczną dla supersamochodu. Powiększono prześwit podwozia oraz przeprojektowano drzwi, aby otwierały się w sposób tradycyjny (w odróżnieniu od prototypu A.H.1). Arrinera Hussarya nie zmieniła najważniejszych wymiarów bazowych, przyjęta stylistyka spowodowała efekt optycznej lekkości, korespondując z aktualnymi trendami na świecie.
Inspiracją dla Arrinery Hussarya był ruch i dlatego poświęcono bardzo dużo czasu na uzyskanie jak najwyższej doskonałości aerodynamicznej. W konsekwencji aktualny design w dużej mierze „został stworzony przez strugi powietrza opływające bryłę supersamochodu”- Pavlo Burkatskyy (główny stylista marki).
Niezliczona liczba wzajemnie przecinających się linii wskazuje na potrzebę ciągłego ruchu. Linie przecinają się, zanikają i ponownie wyłaniają na bryle supersamochodu. Żadna z krawędzi nie ma początku ani końca, zostały złapane w ruchu.
Nadkola supersamochodu Arrinera Hussarya zostały mocno zaakcentowane podkreślając stabilność i ogromną moc. Połączenie muskularnej sylwetki i lekkości nadało supersamochodowi Arrinera Hussarya cechy drapieżnika - siłę i szybkość.
„Sam wyraz Arrinera wywodzi się z języka baskijskiego oraz włoskiego i oznacza w wolnym tłumaczeniu - prawdziwie opływowy” - tłumaczy Łukasz Tomkiewicz - prezes Zarządu.
Jednym z akcentów, które będą świadczyć o ekskluzywności supersamochodu Hussarya, będzie posiadał własną paletę barw lakieru, stworzoną przez jeden ze znanych firm.
Supersamochód Arrinera Hussarya jest także wyposażony w dwa wychylane spoilery, które przy prędkościach wynoszących ponad 150 km/h zachowują się jak hamulec aerodynamiczny, ustawiając się pod kątem 50 stopni, dzięki czemu skraca się droga hamowania. W przyszłości m.in. te spoilery posłużą także jako elementy aktywnej aerodynamiki.
W 2011 roku Arrinera Automotive S.A. podpisała list intencyjny dotyczący uruchomienia produkcji supersamochodu Arrinera przez SILS Centre Gliwice Sp. z o.o., członka Ferrostaal Automotive GmbH, Essen, Niemcy ( www.ferrostaal-automotive.com ). SILS Centre Gliwice Sp. z o.o. posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi koncernami samochodowymi oraz wszystkie niezbędne certyfikaty, potwierdzające najwyższy poziom świadczonych usług.
Testy supersamochodu Arrinera Hussarya zaplanowane są m.in. w kompleksie badawczym IDIADA w Hiszpanii. Wprowadzenie do sprzedaży nie nastąpi wcześniej niż pod koniec 2013 roku.
Supersamochód Arrinera będzie oferowany, zarówno z kierownicą po lewej jak po prawej stronie.