Aston Martin dynamicznie się rozwija. Chociaż Ford sprzedał w zeszłym roku Astona nowym właścicielom, firmie udało się sprzedać rekordową ilość pojazdów. Teraz, dwa miesiące po otwarciu nowego ośrodka designu w siedzibie spółki w Gaydon, opublikowano plan otwarcia własnego ośrodka testowego na niemieckim Nürburgringu.

W tym celu Aston Martin wybrał stojącą już budowę w miejscowości Meuspath, która znajduje się bezpośrednio obok sławnego toru Nordschleife. Właśnie ten tor wyścigowy o długości 22 km Aston Martin często wykorzystuje, ponieważ jego profilowanie umożliwia przetestować sterowność auta na wolnych zakrętach, zachowanie przy wysokich prędkościach oraz wydajność hamulców i żywotność opon. W dodatku na torze przebiegło już tak wiele testów, że firma posiada bogatą bazę danych, służących jako dane referencyjne przy projektowaniu nowego auta.

Każdy nowy model przed rozpoczęciem produkcji seryjnej przejedzie na Nordschleife 10 tys. km, dlatego nowy ośrodek testowy ułatwi firmie analizę uzyskanych danych. Dyrektor generalnych firmy Aston Martin Dr. Ulrich Bez obiecuje, że dzięki centrum testy nowych modeli będą intensywniejsze, a także powstanie doskonałe miejsce do organizacji imprez firmowych dla klientów.