Nadwozie o długości 5019 mm i wysokości 1390 mm stworzył zespół pod kierownictwem Marka Reichmana. Rozwiązania techniczne przejęto z pozostałych modeli, aluminiowa platforma V/H Architecture i dwunastocylindrowy silnik są wspólne z modelami DB9, DBS i Vantage. Rapide w porównaniu z DB9 jest dłuższe o 290 mm, natomiast masa 1950 kg jest większa o 190 kg. Tył pojazdu zaprojektowano wstylu coupé z bagażnikiem o pojemności 301 litrów.
Silnik 6,0 V12 ma moc maksymalną 350 kW przy 6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm przy 5000 obr./min. Przeniesienie momentu obrotowego na tylne koła odbywa się za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznejTouchtronic 2. Według prowizorycznej specyfikacji auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 5,3 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 303 km/h.
Układ hamulcowy dysponuje z przodu tarczami o średnicy 390 mm i sześcioma zaciskami, a z tyłu tarczami o średnicy 360 mm i czterema zaciskami.Zastosowano adaptacyjne zawieszenie, system stabilizacji DSC, który można również wyłączyć.
We wnętrzu zamontowano cztery indywidualne fotele pokryte skórą. Zgodnie z obecnie panującą moda zastosowano diodowe oświetlenie. Standardem są sensory parkowania i nawigacja HDD oraz parasol w bagażniku.
Znakomity dźwięk przy słuchaniu muzyki zapewnie system audio Bang & Olufsen BeoSound o mocy 1000 W z MP3 i możliwością dołączenia iPoda przez USB. Na życzenie mogą być w oparciach przednich foteli zamontowane monitory wraz z rozszerzeniem systemu o DVD ze zmieniarką.
Producent zapowiada duże możliwości indywidualizacji obejmującej nie tylko wyposażenie ale także barwy nadwozia i wnętrza.Sprzedaż nowego Aston Martina Rapide rozpocznie się w 2010 roku, ale ceny jeszcze nie podano.