Dokładnie taka jest najnowsza Astra Cabrio: śliczna, nie pozbawiona walorów praktycznych karoseria pozwala na całosezonowe wykorzystanie, a nowoczesne silniki zapewniają dobre osiągi.Najnowsza Astra typowana była na zwyciężczynię w konkursie na kabriolet roku organizowanym podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Tak się co prawda nie stało, jednak w żaden sposób nie przynosi to ujmy jej konstrukcji. Nowa Astra ma być przede wszystkim piękna. Nie trzeba zbyt długo patrzeć, aby dostrzec nadzwyczajną elegancję auta. Kierowca siedzi stosunkowo blisko przedniej szyby, za nim linia karoserii płynnie wznosi się ku tyłowi. Nie zakłóca jej żaden pałąk przeciwkapotażowy, nawet schowek na dach (wykonany w kolorze nadwozia) pozostaje niemal niewidoczny.Konstruktorzy wiele uwagi poświęcili praktyczności. Pełnowymiarowe wnętrze bez trudu pomieści 4 osoby. Dach ma osobny przedział (dodatkowo wzmacniający karoserię), a mimo to pojemność bagażnika wynosi zupełnie przyzwoite 330 l. Posiłkować się można kieszenią w oparciach tylnej kanapy pozwalającą na przewóz długich przedmiotów (np. nart). Pod obudową dachu przewidziano miejsce na wiatrochron, który jest w każdej chwili łatwo dostępny i nie zabiera zbyt wiele miejsca.Przemyślnie skonstruowano system składania dachu. Standardem jest elektryczna instalacja sterowana przyciskiem na desce rozdzielczej. Wystarczy zwolnić zaczep nad przednią szybą, wcisnąć przycisk i dach szybko (w czasie liczonym w sekundach) wędruje do tyłu i chowa się pod pokrywą. Z tyłu zastosowano ogrzewaną szybę ze specjalnego, odpornego na zarysowanie, szkła.Jak przystało na luksusowe auto, niezłe jest wyposażenie, i to zarówno w zakresie bezpieczeństwa, jak i komfortu. Dwie poduszki, system zagłówków przednich aktywnie przeciwdziałających uszkodzeniu kręgosłupa czy odłączające się w chwili uderzenia pedały chroniące nogi współpracują ze sztywną ramą przedniej szyby oraz zagłówkami tylnych siedzeń. Wygodę pasażerów wspomaga wspomniana elektryczna regulacja dachu, szyb z przodu i z tyłu. Najbardziej luksusowy "Bertone Edition" doposażany jest w zdalne sterowanie dachu, skórzaną tapicerkęi osłonę przeciwwiatrową.Pod maskę nowej Astry trafiają znane jednostki napędowe z serii Ecotec o pojemności 1,6, 1,8 lub 2,2 litra. To nowoczesne i bardzo wydajne silniki, pozwalające (zwłaszcza w przypadku dwóch większych) czerpać z jazdy autem dużą przyjemność.W przedniej osi odnaleźć można kolumny McPhersona. Z tyłu znalazła się samostabilizująca oś skrętna typu DSA (Dynamic Safety). Wersja 1.6 w standardzie posiada ABS, natomiast pozostałe dysponują również systemem ESP oraz elektroniczną kontrolą trakcji (zabezpieczającą przed poślizgiem kół podczas przyspieszania) TC Plus. Podobnie jak Astra Coupé auto ma dość sztywne nastawy podwozia, dzięki czemu doskonale się prowadzi, zapewniając precyzyjne sterowanie i wystarczający komfort.Zwolennicy odkrytych aut będą musieli jeszcze poczekać. Na razie Opel nie przewiduje wprowadzenia Astry Cabrio do polskich salonów sprzedaży.
Galeria zdjęć
Astrawagancja
Astrawagancja
Astrawagancja
Astrawagancja